• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید «ولی قیاسوند»

  • کد خبر : 199922
  • 16 مهر 1402 - 10:08
فرازهایی از وصیت‌نامه شهید «ولی قیاسوند»
در این مجال قصد داریم تا با مروری مختصر و اجمالی بر وصیت‌نامه‌های شهیدان، یاد و خاطرشان را زنده نگاه داریم.

به گزارش عصر همدان؛ در وصیت‌نامه شهید ولی قیاسوند آمده است: پدر و مادرم مرا ببخشید اگر خیری برای شما نداشتم امانتی بودم که چند صباحی در آغوش گرم خانواده زیستم و بعد از آنکه وظیفه خود را فهمیدم برای انجام آن بپا خواستم و در این راه مرگ را با جان و دل پذیرا شدم.

بنام الله یگانه پاسدار حرمت خون شهیدان
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَن تَجْعَلَ وفاتی قتلاً فی سبیلک
پروردگارا مرگ مرا تنها در راه خودت قرار بده
با درود و سلام به حضرت مهدی (عج) منجی انسان‌ها و با سلام بر ائمه اطهار و با سلام به حضرت امام خمینی (ره) و سلام به خدمت خانواده‌های معظم شهدا و سلام بر تمامی مسلمین جهان. چند نکته را به عنوان وصیت نامه بر روی کاغذ می‌نویسم پدر و مادرم مرا ببخشید اگر خیری برای شما نداشتم امانتی بودم که چند صباحی در آغوش گرم خانواده زیستم و بعد از آنکه وظیفه خود را فهمیدم برای انجام آن بپا خواستم و در این راه مرگ را با جان و دل پذیرا شدم.
خانواده عزیز برای من گریه نکنید. دنیا ، دنیای فانی و رفتنی است ، باید در فکر آخرت باشیم. فکر این را بکنیم که آیا برای آخرت توشه‌هایی جمع کرده ایم؟ آیا ترک غیبت کرده‌ایم؟ آیا صله رحم را پاس داشته‌ایم ؟
خانواده عزیز برای من گریه نکنید چون شما دیگر در پیش و روی زینب (س) و امام حسین (ع) و ائمه اطهار خجل و شرمنده نیستید و فرزندتان را به راه اسلام داده اید . برایم سیاه نپوشید ، گریه و عزاداری نکنید ، چون من از امام حسین(ع) و یارانش بالاتر نبودم وقتی دیدم اسلام در خطر است چون مالی نداشتم تصمیم گرفتم جان ناقابلم را فدای اسلام کنم . بالاخره از شما حلالی می خواهم در دعاها شرکت کنید و دعا به جان اسلام یادتان نرود و فرمان امام را گوش کنید که این لحظات از حساسترین و سرنوشت سازترین لحظات جنگ و تاریخ است. به جبهه بیایید و اسلحه ام را بردارید. امیدوارم که خداوند انشاءالله مرا از ادامه دهندگان راه امام حسین (ع) و شهدا قرار بدهد . “ان‌شاء الله ”
و یک وصیت به برادران پایگاه : برادران عزیز به مسجد بروید و مسجد را محکم نگه دارید که با رفتن به مسجد و پایگاه بتوانید مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب بزنید مسئلهٔ پایگاه را کوچک نشمارید . بروید ان‌شاءالله که بتوانید دین خود را ادا کنید.
و شما ای کسانی که وصیت نامه مرا گوش میکنید برای مجروحین و معلولین و آزادی اسرا و زیارت کربلا دعا کنید.
تو ای برادر کوچکم درست را بخوان و سعی کن در آینده به جامعۀ اسلامی خدمت کنی و خدا را از خــود راضی کنی .
وصیت نامه شهید ولی قیاسوند مورخ ۴/۰۲/۱۳۶۵ در رأس البیشه عراق ”

انتهای پیام/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199922
  • دیدگاه‌ها برای فرازهایی از وصیت‌نامه شهید «ولی قیاسوند» بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.