• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

طرح جامع شهری همدان عمیقا کارشناسی نشده و با فشارهای سیاسی در حال تصویب است

  • کد خبر : 96366
  • 23 آذر 1399 - 8:26
طرح جامع شهری همدان عمیقا کارشناسی نشده و با فشارهای سیاسی در حال تصویب است

عرفان احسانی گفت: نتیجه پیگیری ها و جلسات حاکی از آن است که ظاهرا طرح جامع شهری همدان، عمیقا کارشناسی نشده و با فشارهای سیاسی در حال تصویب است. عرفان احسانی، دبیر قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان، در توضیح قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن با توجه به مسائل بنیادی […]

عرفان احسانی گفت: نتیجه پیگیری ها و جلسات حاکی از آن است که ظاهرا طرح جامع شهری همدان، عمیقا کارشناسی نشده و با فشارهای سیاسی در حال تصویب است.

عرفان احسانی، دبیر قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان، در توضیح قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن با توجه به مسائل بنیادی و ریشه ای که در استان وجود دارد، در گفتگو با عصر همدان؛ اظهار کرد: تیم های مطالبه گری ما به طور جداگانه با نگاه تخصصی و علمی به موضوعات مختلف می پردازد و مطالبات اصلی مردم را تا حصول نتیجه از مسئولین ذیربط پیگیری می نماید.

وی در خصوص مسئله طرح جامع شهری همدان، گفت: هسته مرکزی قرارگاه طی یک ماه گذشته اقدام به بررسی این موضوع کرده که شامل دیدار با اساتید دانشگاهی، اعضای شورا شهر همدان و برخی مطلعین بوده و نتیجه پیگیری ها و جلسات حاکی از آن است که ظاهرا این طرح عمیقا کارشناسی نشده و با فشارهای سیاسی در حال تصویب است.

احسانی افزود: در این خصوص سوالاتی مطرح است که کمابیش در چند بند به آن اشاره می کنم:

  • اداره کل راه و شهرسازی استان همدان طی قراردادی تهیه طرح جامع شهر همدان را به شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس محول نمود. حال سوال اساسی این است که به چه علت به همین شرکت مهندسین مشاور طراحی ۳ ورودی شهر همدان و همچنین طرح ساختاری راهبردی داده شده است؟ شرکت ذی صلاح دیگری وجود نداشته یا نگاه شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس به مسائل عمیقا علمی و کارشناسی است؟
  • طبقه گفته کارشناسان پیش نیاز هر گونه توسعه کالبدی، توسعه اقتصادی شهر است. اخیرا در شهر همدان کدام زیرساخت اقتصادی بنیادین ایجاد شده که تصمیم به رشد شهر گرفته شده است؟ مگر نه این است که مدیریت شهری برای تکمیل پروژه های نه چندان بزرگ هم با مشکلات جدی در حوزه تامین مالی مواجه می شود؟ مگر غیر از این است که صنعت کشاورزی شهر همدان که که از قدیم الایام به عنوان موتور محرک اصلی اقتصادی شهر همدان بود ویران شدند و جای خود را به آپارتمان دادند؟ طبق نظر کارشناسان این شکل از توسعه، به حاشیه نشینی گسترده منجر خواهد شد.
  • ظاهرا مسئولین مربوطه تعدیل قیمت مسکن را بهانه این توسعه های بدون برنامه کرده اند. درخواست روشن قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن آن است که مولفه های اساسی رشد قیمت مسکن در شهرها را بیان نمایند و بفرمایند در راستای کاهش قیمت مسکن چه اقداماتی کرده اند. برداشت ما این است که تا زمانی که سوداگری مسکن در شهر همدان حرف اول را می زند چه شهر توسعه پیدا بکند و چه نکند نه تنها قیمت مسکن تغییرات چشمگیری نخواهد داشت بلکه اراضی اضافه شده هم دستخوش سوداگری های افراد سودجود خواهد شد.
  • علت اصلی معاملات اراضی پیرامون محدوده شهر در چند ماه اخیر چیست؟ چه افرادی مطلع هستند کجا قرار است به شهر اضافه شود و با معاملات حرام یک شبه میلیاردر می شوند؟ قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن با کمک دستگاه های نظارتی این موضوع را تا حصول نتیجه به جد دنبال خواهد کرد.

دبیر قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان در پایان با اشاره به اینکه سوالات زیادی از این طرح در حوزه کارشناسی مطرح است که به مرور بیان شده، تاکید کرد: این قرارگاه با جدیت و تا حصول نتیجه را دنبال خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=96366
  • دیدگاه‌ها برای طرح جامع شهری همدان عمیقا کارشناسی نشده و با فشارهای سیاسی در حال تصویب است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.