• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
رئیس خانه معدن همدان:

صادرات فروسیلیس در همدان افزایش‌ یافت

  • کد خبر : 2304
  • 27 مهر 1397 - 10:16
صادرات فروسیلیس در همدان افزایش‌ یافت

رئیس خانه معدن همدان گفت: فروسیلیس همدان توانسته خریداران بسیاری در کشورهای خارجی جذب کند و بازار آن رونق یافته است.

به گزارش عصر همدان، رحیم مرتضایی با بیان اینکه فروش فروسیلیس همدان رونق دارد، اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز صادرات فروسیلیس افزایش‌ یافته و خریداران با رغبت تمام مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه کاهش صادرات فروسیلیس از گمرک همدان در ۶ ماهه نخست سال به معنای کاهش فروش فروسیلیس نیست، افزود: برخی شرکت‌های بازرگانی در حال خرید فروسیلیس و صادرات آن از سایر گمرکات کشور هستند.

رئیس خانه معدن استان همدان تصریح کرد: صادرات فروسیلیس اگرچه از گمرک همدان کاهش‌ یافته است اما از سایر گمرکاتی چون خرمشهر و بندرعباس در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گمرک همدان همراه فعالان اقتصادی است، ادامه داد: شرکت‌های ثالث بازرگانی هستند که کالای خریداری‌ شده را از سایر گمرکات صادر می‌کنند.

مرتضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر صادرات فروسیلیس از توجیه اقتصادی مطلوبی برخوردار است و خوشبختانه صنایع خوبی در این حوزه در استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیلیس همدان یکی از باکیفیت‌ترین مواد معدنی در کشور است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد، افزود: هرچه توجیه اقتصادی برای صادرات موادی چون فروسیلیس افزایش یابد سرمایه‌گذاران بسیاری در حوزه صنایع تبدیلی معدنی در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس خانه معدن همدان تصریح کرد: همدان هم از نظر منابع طبیعی و هم از نظر نیروی انسانی ظرفیت لازم برای توسعه صنایع تبدیلی معدنی را دارد.

وی ادامه داد: با حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش معدنی ارزش‌ افزوده بسیاری نصیب استان خواهد شد و افراد تحصیلکرده بسیاری نیز مشغول به کار خواهند شد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2304
  • دیدگاه‌ها برای صادرات فروسیلیس در همدان افزایش‌ یافت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.