• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان خبر داد:

ساماندهی ۱۰۷ کودک کار همدانی در سال گذشته

  • کد خبر : 217509
  • 10 خرداد 1403 - 9:52
ساماندهی ۱۰۷ کودک کار همدانی در سال گذشته
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۷ کودک در شهرستان همدان ساماندهی شدند، گفت: در شهرستان‌های همدان نیز 21 کودک شناسایی شدند که خدمات کنترل و کاهش آسیب‌ها به آن‌ها ارائه شد.

علیرضا سمائی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار، با هدف توانمندسازی و ارتقاء کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی آن‌ها انجام می‌شود، گفت: موضوع ساماندهی کودکان خیابانی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضورشان در خیابان بر کودک، خانواده و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مؤسسات خیریه انجام در ساماندهی کودکان خیابانی اقدامات مؤثری دارد، افزود: این مرکز از کودکان خیابانی و کار حمایت کرده و وظیفه آموزش به آن‌ها را برعهده دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان ادامه داد: خدمات تخصصی روانی و مشاوره‌ای، جذب و شناسایی، ، ارائه کمک‌های مالی برای توانمندسازی خانواده، حرفه‌آموزی کودک کار و حرف‌آموزی خانواده او در این مرکز ارائه داده می‌شود.

سمائی با بیان اینکه با توانمندسازی کودکان کار و خانواده آن‌ها به دنبال همراه کردن خانواده برای حضور صحیح در جامعه هستیم، تصریح کرد: در واقع تلاش می‌کنیم خانواده و والدین کودک را از عوارض و آسیب‌های کار نامناسب کودکان در خیابان آگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۱۰۷ کودک در شهرستان همدان ساماندهی شدند، گفت: در شهرستان‌های همدان نیز ۲۱ کودک شناسایی شدند که خدمات کنترل و کاهش آسیب‌ها به آن‌ها ارائه شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان ادامه داد: کار نامناسب برای کودکان، منجر به آسیب‌های روانی، جسمی و اجتماعی می‌شود.

سمائی با بیان اینکه خودمراقبتی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که به کودکان کار ارائه می‌شود، افزود:حمایت از تحصیل کودکان و بازگرداندن به مسیر تحصیل و هدایت خانواده‌های دارای شرایط حمایت به زمینه‌های حمایت مثل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر اقدامات است.

وی در پایان عنوان کرد: دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش شهرداری، صدا و سیما، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان فنی و حرفه‌ای نقش زیادی در ساماندهی کودکان خیابانی دارند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217509
  • دیدگاه‌ها برای ساماندهی ۱۰۷ کودک کار همدانی در سال گذشته بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.