• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
امامان جمعه همدان تاکید کردند:

ضرورت برخورد بی‌طرفانه با پرونده‌های فساد

  • کد خبر : 206635
  • 17 آذر 1402 - 14:39
ضرورت برخورد بی‌طرفانه با پرونده‌های فساد
ائمه جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان‌های مختلف این استان بر مقابله جدی با فساد تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ نماینده ولی فقیه در استان در خطبه سیاسی جمعه ۱۷ آذر ماه با اشاره به اخبار اختلاس ارزی در کشور گفت: کسانی که کنار گیری میکنند از دین خدا دیندار نیستند، دین به انسان اجازه فساد در جامعه را نمی‌دهد.

وی افزود: در رابطه با اختلال ارزی که بعضی شرکت ها در واردات کالاهای غیر اساسی میکنند، اینان شاید در ظاهر ادعای دینداری کنند اما دیندار نیستند آنان دین ندارند، انسان دیندار اختلاس نمی‌کنند.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: متولیان و دستگاه های مربوطه باید در برخورد با فساد هم افزایی داشته باشند. بجای اینکه جناح‌ها و دولت‌های مختلف یکدیگر را متهم کنند باهم مسئله را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان عنوان کرد: وقتی فسادی رخ میدهد، برای مردم مهم نیست در این دولت بوده یا دولت قبل، برای مردم پیشگیری و مبارزه قاطع با فساد مهم است.

شعبانی موثقی افزود: اصل برای مردم، دولت ضد فساد مهم است.

ریختن زندگی شخصی افراد روی دایره فضای مجازی گناه کبیره است

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۷ آذرماه در مسجد جامع شهر اسدآباد، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: طبق آیاتی قرآنی مسخره کردن ممنوع است، همدیگر را نباید با القاب بد صدا کنید، سؤظن نداشته باشید.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات، تصریح کرد: تقوا را در ایام انتخابات رعایت کنید، هر کاندیدایی که دیگری به پایین می‌کشد، خود پایین است، وگرنه کاندیدایی که بالاست، نیازی به پایین کشیدن دیگری ندارد.
امام جمعه اسدآباد فضای مجازی را برای مطالبه‌گری درست یک بستر و فرصت خواند و افزود: اینکه در فضای مجازی کانالی داشته باشیم و هر حرفی بزنیم، درست نیست چرا که خدایی هست و خداوند از مثقال ذره هم نمی‌گذرد.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که در آن مسخره کردن باشد، تنزل پیدا می‌کند، گفت: جامعه رشید جامعه‌ای است که درست نقد و انتقاد کند. البته حق دارید بعضی مسئولان ضعف دارند و باید ضعف‌ها گفته شود، برخی مسئولان نازک نارنجی هستند، ضعف‌های خود را نمی‌بینند و با یک انتقاد بهم می‌ریزند، اشکالی ندارد ضعف‌ها گفته شود اما مسخره کردن درست نیست و جامعه را خراب می‌کند.

حجت‌الاسلام موحدی تأکید کرد: جزئیات و پس پرده از زندگی شخصی افراد را روی دایره فضای مجازی ریختن گناه کبیره است و آثار سؤ دارد؛ بنابراین انتقادات منصفانه باشد.

نظم نوین مدنظر آمریکا با حضور محور مقاومت محقق نشد

حجت الاسلام‌ والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: همانطور که امام راحل فرمودند؛ تا زمانی که آمریکا، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هستند مسلمانان روی آرامش را نمی‌بینند چون هرچه جنایات بوده آن‌ها انجام دادند.

وی اظهار داشت: اسرائیل همانند غده سرطانی است و از قلب کشورهای اسلامی باید ریشه کن شود چون مظهر ظلم و ستم‌کاری است.

امام جمعه نهاوند افزود: خواب آمریکا برای تحقق نظم نوین جهانی مدنظر آن‌ها تعبیر نشد و نخواهد شد چون آنها درصدد بودند که مسئله فلسطین را تمام شده اعلام کنند و عوامل آمریکا و صهیونیست‌ها را بر منطقه مسلط کنند که در این کار ناکام شدند.

وی بیان کرد: آنها داعش را به وجود آوردند و تروریست‌ها را تجهیز کردند تا به اهدافشان برسند ولی با ایثار رزمندگان مقاومت، داعش نابود شد و جبهه مقاومت با اقتدار تشکیل شد.

حجت الاسلام مغیثی گفت: امروز نظم نوین در منطقه در دست جبهه مقاومت است و دشمنان فکر این را هم نمی‌کردند که محور مقاومت تا این حد قوی شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: دشمنان رو به زوال و ضعف هستند و در مقابل جبهه مقاومت را می‌بینیم که آماده‌تر و قوی‌تر از هر زمان دیگری است و بازهم قوی می‌شود.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: مجامع مدعی حقوق بشر امروز خاصیت خود را از دست داده‌اند و در قبال جنایت‌های صهیونیست‌ها سکوت کردند و هیچ واکنشی ندارند و عملا در اختیار حفظ منافع استکبار هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: همه در برابر فرهنگ عمومی جامعه مسئول هستند و باید به این موضوع اهمیت داده شود و نباید در قبال مشکلات فرهنگی بی‌تفاوت باشیم.

ریشه یابی و مشکلات کشور با در نظر گرفتن مطالبات رهبر معظم انقلاب

امام جمعه شهرستان فامنین  با دعوت نمازگزاران به تقوا متذکر شد لباس تقوا وسیله قبولی اعمال و شکرگزاری‌هاست و گفت: ریشه یابی و مشکلات کشور با در نظر گرفتن مطالبات رهبر معظم انقلاب و عمل به آن، حل شدنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری در نماز پرفیض جمعه امروز با اشاره به مشکلات در کشور، استان و هم شهرستان بیان داشت: این مشکلات را باید ریشه‌یابی و آسیب شناسی کرد و ادامه داد هر مسئول از مطالبات رهبر عالیقدر انقلاب فاصله بگیرد و گرفتار مشکلات شده چرا که بعضی از مسئولین نادیده گرفتند.

امام جمعه شهرستان فامنین تصریح کرد: مطالبات رهبری عبارتند از؛ الگوی اسلامی و پیشرفت ایرانی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که بیشتر در بنرها باقی مانده است، سند تحول آموزش و پرورش، جوانی جمعیت، اجرای عدالت و غیره بوده است.

وی با اشاره به انتخابات پیشرو بیان داشت: نمایندگان و کاندیدهای باید نگاه خوشبینانه داشته باشند تا بتواند به مردم خدمت کنند، باید با خودیابی و خودآگاهی فهم و مهارت و توان حل مشکلات مردم و کشور را بالا ببرند. در عمل دیده شود نه در گفتار. غفاری با اشاره به گفته شهید چیت سازمان که اگر میخای از سیم خار دار دشمن عبور کنی، باید اول از سیم خاردار نفس خودت عبور کنی، افزود: نمایندگان باید توان اعتقادی خود را مورد سنجش قرار داده و تذکرات رهبر معظم انقلاب را در مورد انتسابات مدیران اجرایی گوش فرا دهند.

امام جمعه فامنین گفت: مناسبت هفته پیش‌ رو تشکیل شورای عالی فرهنگی به فرمان امام خمینی رحمت الله علیه هست که یکی از راهبردها هویت شناسی کشور بود و  دشمن اصل و ریشه ما را زیر سوال می‌برند و می‌خواهد فراموش کنیم. با بازخوانی فرمان رهبر معظم، که این ملت مسلمان هست و اگر مسئولین کم کاری کنند و مردم بدانند مثل هسته خرما کنار گذاشته می‌شوند، پس مردم تفکر اسلامی دارند و دشمن هم با این تفکر دشمنی می‌کنند.

وی در آخر خطبه از همه خدمتگذاران و هیئت‌های مذهبی و اساتید حوزه‌های علمیه تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نمازجمعه امروز گفت: دشمن در دشمنی و باطل خود محکم است و ما نیز باید در ایمان خود محکم باشیم، چراکه ایمان ما ریشه‌های اعتقادی محکم دارد. وی گفت: دشمن امروز شمر و یزید زمان است که باید تمام دین و توان خود را حفظ کنیم تا بر آنان فائق بیایم.

مصباح در ادامه گفت: خواب بی تعبیر آمریکا به‌دنبال تحت سلطه درآوردن دنیا برای شیطان است و خواب خاورمیانه جدید از خواب های شیطانی آمریکا است که برای ما دیده بود.

امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به جنگ ۳۳ روزه تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا به‌دنبال شروع تغییر مرزهای خاورمیانه برای شکل‌گیری خاورمیانه جدید بود که موفق نشد. وی خاطرنشان کرد: یکی از افسران باز نشسته آکادمی ملی آمریکا مقاله ای با عنوان مرزهای خونین نوشته است و نقشه شوم آمریکا را در رابطه با خاورمیانه جدید آن‌جا پیاده سازی و بیان می‌کند.

مصباح گفت: بدانید این خواب شیرین آمریکا تبدیل به خوابی می‌شود که بیداری در آن نیست و تبدیل به خوابی می‌شود که هیمنه پوشالی آمریکا را بهم می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: این خواب آمریکا در جنگ ۳۳ روزه و شکست های دومینو وار در عراق و سوریه تعبیر نشد و در طوفان الاقصی این خواب تبدیل به خواب آشفته شد.

امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به سنت خداوند در بازگرداندن مکر دشمنان خداوند به خودشان گفت: خداوند شر آمریکا را به خودش برگردانند و شری که در اوکراین ساخت به خودش بازگشت.

وی با اشاره به نقش مقاومت در وقایع کنونی و آینده گفت:نظم مقاومت به عنوان نظم تعیین کننده در خاورمیانه جدید است و ما باید هوشیار باشیم.

مصباح گفت:تغییر موازنه در دست بسیج و جبهه مقاومت و مستضعفین عالم در برابر استکبار است.

وی با اشاره به تعبیر خواب آمریکا برای خاورمیانه جدید گفت: این تعبیر عزتمند شدن مسلمانان جهان است و طوفان الاقصی با یاری خدا با شکستن هیمنه پوشالی آمریکا درهم شکننده ریشه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران گفت: فضیلت آن است که دشمن بگوید و دشمن دستاوردهای نظام اسلامی را خوب می‌شناسد و تحلیل می‌کند و اقرار می‌کند که ایران مقاوم و صبور و مستحکم است.

وی ادامه داد: دشمنان میگویند در عرصه های مختلف، ایران انکار ناپذیر است و بدون ایران هیچ تصمیمی را در منطقه نمی‌توان گرفت.

مصباح با اشاره به شکست های پیاپی غرب گفت: با تمام دشمنی و دسیسه ها و نیرنگ‌ها، ایران امنیت دارد و از اول انقلاب تا الان در جنگ‌های مختلف با استکبار است و در عین جنگ حرکت رو به جلو داشته و موفق بوده است.

خطیب جمعه شهرستان بهار افزود: ارتقاء بینش سیاسی در نظام اسلامی با برگزاری بی نظیر انتخابات و مشارکت های مردمی ازدستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در ولایتمداری گوش به فرمان ولی فقیه می‌دادیم هیچ مشکلی را نداشتیم؛ عدالت و مبارزه با فساد و سندهای تحول بنیادین و گام دوم انقلاب و فرزندآوری و… از منویات رهبری است که اگر انجام می‌شد هیچ اتفاق ناگواری در عرصه‌های مختلف رخ نمی‌داد.

مصباح تصریح کرد:جنگ غزه حساب کار را به‌دست اوکراین داد، چراکه دیگر کسی به او توجه نمی‌کند و آمریکا به‌دنبال حفظ آبروی خود در غزه است و اوکراین تنها ماند و اعتماد آنها به آمریکا باعث شکست آن‌ها شده است.

وی گفت:اگر به افکار غربگرایان اعتماد کرده و سایه پر مهر و برکت رهبر فرزانه انقلاب نبود الان ما نیز به سرنوشتی به‌مراتب بدتر از اوکراین دچار شده بودیم.

مصباح با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات گفت: انتخابات در پیش است و ضرورت تحقق چهار راهبرد انتخاباتی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت است.

امام جمعه شهرستان بهار گفت:شگردهای پرکاربرد انتخابات در دو قطبی سازی است و دو الگوی اثباتی و الگوی نفی و سلبی است که نامزدهای انتخابات با برنامه دادن ها و مطرح کردن برنامه های خود به تبلیغات می‌پردازند که از الگوی اول است و الگوی دوم نیز تخریب و متشنج کردن اوضاع است که باید مردم عزیز به این نکته توجه داشته باشند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206635
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت برخورد بی‌طرفانه با پرونده‌های فساد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.