• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
رئیس دانشگاه دولتی دخترانه نهاوند:

روز دانشجو نمایانگر روح استکبارستیزی و عدالت‌خواهی است

  • کد خبر : 206539
  • 16 آذر 1402 - 11:10
روز دانشجو نمایانگر روح استکبارستیزی و عدالت‌خواهی است
رئیس دانشگاه دولتی دخترانه نهاوند گفت: روز دانشجو نمایانگر روح استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی دانشجویان در پرتو اسلام و روز بیداری قشر نخبه جامعه است.

امیرحسین اقبالیان به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: روز دانشجو ازجمله ایام مهم و تاریخی کشور است که نشان‌دهنده روح استکبارستیزی این قشر است.

وی اظهار داشت: دانشجویان به‌عنوان قشری تأثیرگذار و نخبه نقش مهمی در پیشرفت و آینده سازی انقلاب دارند.

اقبالیان افزود: روز ۱۶ آذر به‌عنوان روز مقاومت در برابر استکبار جهانی و نمایانگر روح استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی دانشجویان در پرتو اسلام و روز بیداری قشر نخبه جامعه است.

وی بیان کرد: در سال ۳۲ دانشجویان بر ضد استکبار ایستادند و به شهادت رسیدند تا راه استکبارستیزی را برای نسل‌های دانشجوی آینده نمایان کنند.

رئیس دانشگاه دولتی دخترانه نهاوند ادامه داد: امروز نیز دانشگاهیان برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از اصول و آرمان‌های اصیل اسلام و انقلاب همچون شهدای جهاد علمی از بذل جان خویش دریغ نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: بی‌شک بزرگداشت روز دانشجو یک ضرورت تاریخی و وظیفه ملی است و همگان برای ایجاد شورونشاط در محیط‌های دانشجویی باید تلاش کنیم.

اقبالیان گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای این روز سرنوشت‌ساز به‌منزله زنده نگه‌داشتن حلقه اتصال خون شهیدان دانشجو و بیداری و پویایی اسلامی دانشگاهیان است.

وی بیان کرد: دانشجویان همواره درراه پیشرفت آرمان‌های والای نظام مقدس اسلامی حرکت کرده‌اند و همیشه دشمن را در حوادث مختلف ناکام گذاشته است.

اقبالیان افزود: دانشگاه دولتی نهاوند پس از هموار کردن مسیر تحول علمی و اخلاقی دانشجویان بر آن است تا امکاناتی فراهم آورد که این جوانان مستعد و آماده در عرصهٔ علم، دانش، آزادی و آزادگی غرورآفرینی کنند.

رئیس دانشگاه دولتی دخترانه نهاوند اظهار داشت: دانشجویان باپشتکار، تلاش و خودباوری که خصلت هر دانشجوی متعهد ایرانی است درراه اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی حرکت می‌کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم دانشجویان دختر این مرکز به‌عنوان مادران جامعه‌ساز فردا و پرورش‌دهندگان نسل آینده باهمت و تلاشی مضاعف در جهت پیشرفت همه‌جانبه و تداوم عزت و اقتدار ایران اسلامی بیش‌ازپیش کوشا باشند.

انتهای خبر /س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206539
  • دیدگاه‌ها برای روز دانشجو نمایانگر روح استکبارستیزی و عدالت‌خواهی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.