• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
خبر خوش برای بیماران خاص و صعب‌العلاج همدانی؛

خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

  • کد خبر : 217458
  • 09 خرداد 1403 - 10:27
خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت
خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص و صعب العلاج استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت؛مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از محل اعتبارات تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه بر حسب شرایط بیمار و با تایید کمیته استانی قابل پرداخت است.
فریبرز نیاستی در تشریح این مطلب،‌ افزود: شیوه نامه پذیرش و پرداخت هزینه اسناد پزشکی خارج از ضوابط بیماران خاص و سخت درمان تغییراتی داشته است.

وی تصریح کرد: در شیوه نامه جدید، خرید تخت طبی بیمار به لیست تجهیزات پزشکی با دوام اضافه شده و همچنین هزینه خرید واکر، عصا و انواع ویلچر صرفا برای بیماران آسیب های مغزی و نخاعی، آتروفی عضلات ناشی از بیماری‌های عصبی، ماهیچه ای و اسکلتی براساس سقفهای تعیین شده قابل پرداخت است.

نیاستی ادامه داد: پاداش اهدای کلیه به اهداکننده زنده به عنوان هزینه پیوند کلیه پرداخت می شود و همچنین اجاره بهای دستگاه‌هایی مانند اکسیژناتور، تشک مواج و دستگاه اکسیژن ساز طبق ضوابط مربوطه قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: هزینه لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی نظیر پروتز کاشتنی سینه، کپسول آندوسکوپی (صرفا برای بیماران سرطانی) ، تخت طبی بیمار و سنسور دستگاه مانیتور مداوم قند خون نیز تا سقف تعیین شده و طبق ضوابط مربوطه قابل پرداخت است.

انتهای خبر/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217458
  • دیدگاه‌ها برای خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.