• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
4

حاشیه سازی های پررنگ تر از متن / با پرداختن به حواشی، در حق شهید حاجی بابایی جفا نکنیم

  • کد خبر : 124394
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
حاشیه سازی های پررنگ تر از متن / با پرداختن به حواشی، در حق شهید حاجی بابایی جفا نکنیم

حاشیه های مطرح شده در برخی از برنامه های پیش بینی شده برای معرفی شهید شاخص سال استان همدان تا حدی است که می تواند شهادت مجدد این شهید مظلوم را در رسانه و فضای مجازی رقم بزند . به گزارش عصر همدان؛ قریب یازده سال است که سنت حسنه معرفی شهید شاخص در شهرستانها […]

حاشیه های مطرح شده در برخی از برنامه های پیش بینی شده برای معرفی شهید شاخص سال استان همدان تا حدی است که می تواند شهادت مجدد این شهید مظلوم را در رسانه و فضای مجازی رقم بزند .

به گزارش عصر همدان؛ قریب یازده سال است که سنت حسنه معرفی شهید شاخص در شهرستانها و استان همدان وجود دارد و همه ساله یک شهید با ویژگیهای برجسته به منظور معرفی به نسل آینده ساز انقلاب اسلامی و تبیین ابعاد شخصیتی و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه معرفی می شود .

شهدای بزرگواری نظیر شهید چیت سازیان ، شهید حاج ستار ابراهیمی ، شهید اسلامیان ، شهدای گروه ابوذر ، شهید حاج میرزا سلگی و سایر شهدایی که قطعا باعث افتخار دارالجهاد همدان هستند .

در سال ۱۴۰۰ نیز شهید علیرضا حاجی بابایی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ استان همدان معرفی شده است .

این روزها حاشیه سازی های متعددی در کنار اقدامات انجام شده برای معرفی شهید شاخص سال استان همدان در فضای مجازی و حقیقی شکل گرفته است که در صورت ادامه آن می تواند باعث شهادت مجدد و مظلومانه این شهید والامقام در رسانه شود .

شهید علیرضا حاجی بابایی یکی از شهدای شاخص و سیزده گانه استان همدان است که درجه نظامی سرتیپی برای بزرگداشت ایشان به خانواده اش ، عطا شده است.

این سیزده شهید فرمانده در سه مرحله انتخاب شده اند که شهید حاجی بابایی جزو منتخبین مرحله اول و پنج نفر اول بوده است .

تلاشهای این شهید بزرگوار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در مقابله با ضدانقلاب مناطق غرب کشور ستودنی و کم نظیر است .

شهادت در ایام شهادت مولای متقیان درماه مبارک رمضان سال ۶۱ در منطقه سرپل ذهاب مزد و اجری بود که ماحصل سالها مجاهدت ایشان بوده است .

و اما آنچه این روزها باعث حاشیه های شده است ، انجام برخی از کارهای نسنجیده ، احساسی و بدون پیوست رسانه ای و عدم توجه به افکار عمومی و مخاطب شناسی جامعه در کنار برخی تسویه حساب های سیاسی باعث گردیده است تا این شهید بزرگوار مجددا در معرض ترور شخصیت قرار گیرد . شهادتی که قطعا مظلومانه تر از شهادت اول وی رقم خواهد خورد .

از همه فعالان رسانه ای و اجتماعی انتظار می رود در تحلیل ها ، مطالبات و انتقادهای خود ، خداوند متعال را حاضر و ناظر بدانند .

اگر انتقادی به اداره یا فرد خاصی وجود دارد ، با رعایت ملاحظات لازم ،مطالبه گری لازم برای اصلاح صورت پذیرد . بدون تردید کیفیت پایین برخی از بنرهای نصب شده یا ورود برخی از ادارتی که تا کنون وارد موضوع شهید شاخص نشده اند ،مطالبی هستند که قابل پیگیری و حل می‌باشند . انشاالله از این به بعد با ورود همه ادارات و سازمانها در سالهای آتی هم شاهد عزم استانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم .

در خصوص حواشی مربوط به ساخت یادمان توسط بنیاد شهید هم به نظر می رسد مسئولین ذیربط هرچه سریعتر برای ایجاد یادمان سیزده شهید مفتخر به درجه سرتیپی ، اقدام لازم را اتخاذ نمایند و با طراحی و نصب یادمان مناسب ، مانع از ادامه حاشیه سازی ها شوند .

در پایان چند جمله زیبا از شهید شاخص ۱۴۰۰ را تقدیم می کنم :

«هدایت نه چیزی است که بتوان در مردم دمید، که هدایت موهبتی است خدایی و آنان که در راه خدا بکوشند خدایشان هدایت می‌کند؛ و در ادامه خطاب به خانواده اش می‌نویسد: تنها شما را سفارشی دارم که آن هشدار است و آن هشدار، ره به سوی الله، پس بکوشید تا خدا سو شوید و خود را اسیر زندگی نسازید و از دالان تنگ دنیا با صلابت و آگاهی گذر کنید و در این راه، هم جهت با امام و همسفر با قافله جهت یافته او به سوی خدا گردید، که در این راه شهید و شاهد بودن در صراط الله، جاوید و ایثار گشتن است، مبادا در دخمه کور این دالان در خواب غفلت فرو رویدکه نابودی بر شما لبخند خواهد زد؛ و به بچه‌های سپاه احترام کنید که آن‌ها بهترین و پاکترین و مخلصترین مردان و دوستان من بودند.»

حسین ربیعی کارشناس رسانه و فضای مجازی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=124394
  • دیدگاه‌ها برای حاشیه سازی های پررنگ تر از متن / با پرداختن به حواشی، در حق شهید حاجی بابایی جفا نکنیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.