• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
4
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان خبر داد:

جمع‌آوری روزانه سگ‌های ولگرد از سطح شهر همدان

  • کد خبر : 217800
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
جمع‌آوری روزانه سگ‌های ولگرد از سطح شهر همدان
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه سگ‌های ولگرد به صورت روزانه از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند، گفت: همدان یکی از پاک‌ترین کلان‌شهرهای کشور از نظر وجود سگ‌های ولگرد در شهر است.

بابک مهدی‌آزاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه با گزارش شهروندان به سامانه ۱۳۷ در خصوص وجود سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در نقاط شهر، نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام می‌شود، گفت: جمع‌آوری سگ‌ها به صورت روزانه و دائمی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از دریافت گزارش از سوی شهروندان در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به جمع‌آوری سگ‌ها اقدام می‌شود، افزود: رضایت شهروندان از اقدامات شهرداری در این خصوص بالای ۹۵ درصد است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان ادامه داد: نگهداری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های ولگرد با همکاری شهرداری و گروه‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود.

مهدی‌آزاد با بیان اینکه مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در محلی قرار دارد که چندی پیش در نزدیکی آن‌جا، احداث واحد های مسکونی آغاز شد، عنوان کرد: به همین دلیل سایت جدیدی به وسعت سه هزار متر مربع در حال احداث است و تا چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید براینکه همدان یکی از پاک‌ترین کلان‌شهرهای ایران در خصوص وجود سگ‌های ولگرد در شهر است، گفت: اگر صفحه حوادث را نگاه کنید روزانه اتفاقات ناگواری در شهرهای دیگر رخ می‌دهد اما در همدان طی چندسال گذشته مورد حادی وجود نداشته است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان خاطرنشان کرد: بیشتر سگ‌گزیدگی در همدان مربوط به نگهداری‌های خانگی سگ‌ها است و ربطی به سگ‌های ولگرد ندارد.

مهدی‌آباد در خصوص رهاسازی سگ‌ها، افزود: سگ‌های گله معمولا صبح‌ها رها می‌شوند و مجددا به محل خود برمی‌گردند، این اتفاق بیشتر در فصول پاییز رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این تصور که در فضای شهری نباید هیچ حیوان ولگردی وجود داشته باشد، نشدنی است، گفت: جمع‌آوری این حیوانات وظیفه همیشگی شهرداری است اما هیچ موقع نمی‌شود انتظار پاکسازی صد درصدی شهر از وجود سگ‌ها را داشت.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217800
  • دیدگاه‌ها برای جمع‌آوری روزانه سگ‌های ولگرد از سطح شهر همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.