• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
امام جمعه همدان:

جامعه باید با فرهنگ کرامت بیشتر آشنا شود

  • کد خبر : 216575
  • 28 اردیبهشت 1403 - 16:02
جامعه باید با فرهنگ کرامت بیشتر آشنا شود
امام جمعه همدان گفت: جامعه باید با فرهنگ کرامت بیشتر آشنا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های روز جمعه با قدردانی از برگزاری جشن‌های دهه کرامت، نماینده ولی‌فقیه در استان، مسئولین و دست‌اندرکاران و کسانی که کار مردم به همت و اراده آنها وابسه است را به تقوا الهی دعوت کرد و گفت: در دهه کرامت و آستانه ولادت موسی بن رضا (ع)، تقوا الهی اقتضا می‌کند مسئولان با مردم کریمانه و با مدارا برخورد کنند.

وی افزود: توجه به توصیه اهل بیت(ع) وامام رضا(ع) را سرمشق زندگی خود قراردهیم.

شعبانی با اشاره به اینکه چقدر اهل بیت (ع) مردم را به مهربانی توصیه کردند، ادامه داد:کسی نسبت به ولایت اهل بیت (ع) توجه داشته باشد نمی‌تواند کریمانه برخورد نکند این برخوردها منوط به قبول ولایت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید کرامت و عطوفت را در جامعه توسعه دهیم و ارتباط مسئولان با مردم مبتنی بر کرامت انسانی شود، گفت: بسیار سفارش شده اگر بر هم رحم نکند شما را شیعه نمیدانیم.

شعبانی موثقی ادامه داد: صاحبخانه‌ها نسبت به مستاجران منصف و مسئولین و کارمندانی که می‌توانند کار مردم را راه بیندازند به تاخیر نیندازند، به وقت مردم رحم کنند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه، دستگاه‌ها، ادارات باید یاد بگیرند با کرامت برخورد کند، گفت: اگر مسئولی امروز می‌تواند کار مردم را راه بیندازد اما به فردا موکول کند حق ناس است چه برسد به آنکه در کارش گره بیندازد و در پیشگاه پروردگار باید پاسخ‌گو باشد.

امام جمعه همدان افزود: کرامت انسانی امروز در جامعه بشری توجه به حال مردم غزه را اقتضا می‌کند.

شعبانی موثقی افزود: عموم مردم در دنیا کرامت را می‌فهمند اعتراض می‌کنند و از غزه حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در سفر به مازنداران که اعلام کردند هر شهری که مشکل داشته باشد حاضرند ۲۰ الی ۳۰ بار به آن استان سفر کنند، گفت: استان همدان مشکل مسکن دارد.

امام جمعه همدان در خصوص تعطیلی روز شنبه با بیان اینکه این تعطیلی برآیندهای فرهنگی و اجتماعی فراوانی دارد و در سبک زندگی، و مسائل فرهنگی موثر است، افزود: کسانی که مخالفت تعطیلی هستند به آن‌ها توجه شود و کسانی که موافق تعطیلی هستند نباید به بی دینی متهم شوند و تصمیم در این مورد باید دلسوزانه توسط کارشناسان امین تایید یا رد شود.

 

انتهای خبر/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216575
  • دیدگاه‌ها برای جامعه باید با فرهنگ کرامت بیشتر آشنا شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.