• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
2

تلاش های نافرجام برای کاستن از فراگیری سلام فرمانده

  • کد خبر : 155090
  • 21 خرداد 1401 - 11:11
تلاش های نافرجام برای کاستن از فراگیری سلام فرمانده

بعد از انتشار کار زیبا، ساده، دلنشین و جذاب “سلام فرمانده” در روز میلاد امام عصر (عج)، شاهد فراگیر شدن آن در اقصی نقاط میهن عزیزمان بودیم. فراگیری این کار به ایران اسلامی نماند و به زودی مرزها را در نوردید، انتشار تصاویر اجرا در پاکستان و کشمیر و عراق و لبنان و حتی برخی […]

بعد از انتشار کار زیبا، ساده، دلنشین و جذاب “سلام فرمانده” در روز میلاد امام عصر (عج)، شاهد فراگیر شدن آن در اقصی نقاط میهن عزیزمان بودیم. فراگیری این کار به ایران اسلامی نماند و به زودی مرزها را در نوردید، انتشار تصاویر اجرا در پاکستان و کشمیر و عراق و لبنان و حتی برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا، باعث استیصال معاندین و ضدانقلاب شد.

به گزارش عصرهمدان؛ بعد از انتشار کار زیبا، ساده، دلنشین و جذاب “سلام فرمانده” در روز میلاد امام عصر (عج)، شاهد فراگیر شدن آن در اقصی نقاط میهن عزیزمان بودیم. فراگیری این کار به ایران اسلامی نماند و به زودی مرزها را در نوردید، انتشار تصاویر اجرا در پاکستان و کشمیر و عراق و لبنان و حتی برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا، باعث استیصال معاندین و ضدانقلاب شد.

تلاش کردند تا این سرود زیبا و حماسی را خطاب به رهبر انقلاب قرار دهند. موضوعی که با دقتی اندک متوجه خواهید شد که چقدر سطحی است.

اتهامات عجیب و غریب به تیم و مداح و .. و حتی حکومتی و ایدئولوژیک خواندن آن هم باعث نشد تا از تاثیر و فراگیری آن کم شود.

سرودی زیبا که بر دلها نشست و نسل چهارم انقلاب را فراگرفته است. نسل های دیگر هم از این قافله جا نماندند.
روز گذشته نیز در تلاش نافرجام دیگر، تلاش کردند تا با انتشار یک کلیپ تصویری از عراق، القا کنند که سلام فرمانده کاور یا نیجه بدل و جعلی از آن سرود است.

هرچند با بررسی اجمالی در فضای مجازی متوجه خواهید شد که این کلیپ عراقی کمتر از دوهفته است که در فضای مجازی بارگذاری شده و مراسم حسن تکلیف در کربلای معلا است و حتی نوع آهنگ و شعر آن با سلام فرمانده سنخیتی ندارد.

کلیپ دوم نیز تعریب سلام فرمانده است. برگردان عربی این نماهنگ که روی تصویر جشن تکلیف کربلا تدوین شده است و البته با زیرنویس عربی و جالب توجه !
و حال چند نکته قابل توجه:

اول: آنچه که در این حوزه قابل لمس است ، اراده ای فوق اراده بشر است . بدون تردید تمام تلاشهای صورت گرفته توسط معاندین و ضدانقلاب و حتی حسادت های داخلی نتیجه نداده و این سرود زیبا فراگیر شده است .

دوم: اینکه یک کار اورجینال و اصل باید یا فیک و تقلبی ، مربوط به کارهای موسیقی است . به نظر نگارنده ، سلام فرمانده یک کار موسیقی نیست . در مداحی نیز قطعا بازخوانی کارهای قدیمی ارزش بیشتری دارند و معمولا آثار فاخر گذشته ، ماندگار خواهند شد.

سوم: توضیحات شب گذشته ، مداح و تهیه کننده این اثر ماندگار ، نشان داد که دلیل اثرگذاری و گیرایی این کار ، در کنار اخلاص تیم تهیه کننده و عنایت حضرت ولیعصر عج ، استفاده از سبک و اشعار قدیمی و مداحی های گذشته بوده است .‌

چهارم: اختتامیه این سرود زیبا فردا یکشنبه ۲۲ خرداد در میدان امام همدان برگزار خواهد شد. شروع اجرا در استانها از همدان بود و الان پایان در اوج نیز در همدان خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155090
  • دیدگاه‌ها برای تلاش های نافرجام برای کاستن از فراگیری سلام فرمانده بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.