• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس:

بنگاه‌داری بانک‌ها، عامل مهمی در فشارهای اقتصادی است

  • کد خبر : 205648
  • 06 آذر 1402 - 12:48
بنگاه‌داری بانک‌ها، عامل مهمی در فشارهای اقتصادی است
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل اصلی در فشارهای اقتصاد کشور اعمال بنگاه‌داری بانک‌هاست، اگر حذف بنگاه‌داری بانک‌ها بدرستی انجام می‌شد، سرمایه‌های مردم در بانک‌ها صرف تولید می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ فتح الله توسلی با اشاره به دلایل مختلف در اوضاع بد اقتصادی کشور اذعان کرد: یک بخش از مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌های ظالمانه‌ای که آمریکا برای مردم ایران اعمال کرد برمی‌گردد که این عامل فشار سنگینی بر اقتصاد کشور وارد کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: این تحریم‌ها در بخش تبادلات خارجی، بانک‌ها، صادرات و واردات، سفرهای مسئولین و… تاثیرلت بدی داشت، در واقع این واقعیتی است که نمی‌شود منکر ایجاد مشکلات بعد از آن را شد.

توسلی با تاکید بر عملکرد ضعیف مجمعه دولت‌ها در هر دوره‌ای تصریح کرد: دولتها در هر دوره‌ای، از دولت‌های گذشته گرفته تا دولت حاضر، آن چیزی که نظر مقام معظم رهبری بود را انجام نداده‌اند.

وی افزود: اگر دولت‌ها از وضعیت اقتصادی کشور، آمایش درست و اولویت بندی صحیحی داشته باشند می‌توانند بر اساس امکانات و محدودیت‌های موجود برنامه‌ریزی انجام داده، که متاسفانه این کار تا به امروز انجام نشده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس خاطرنشان کرد: نظر مقام معظم رهبری در بحث نرم‌افزاری صرفاً چندتا نرم‌افزار نبوده و بحث خیلی فراتر از این حرفهاست که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

توسلی به اجرائی نشدن اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور اشاره کرد و گفت: در بحث سیاستگذاری در اقتصاد کلان کشور که اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به آن مربوط می‌شود، با وجود حساسیت و مهم بودن این اصل، اما تاکنون شاهد اجراء شدن آن در کشور نبوده‌ایم.

وی یادآور شد: این بند از قانون برای نجات اقتصاد ملی و کاهش تصدی‌گری دولت در همه بخش‌ها و مشارکت فعال مردم در این عرصه‌ها است که باعث رونق اقتصادی کشور می‌شود، تاخیر در انجام آن به عهده حاکمیت و رهبری نبوده و مقصّر اصلی در این زمینه مجموعه دولت‌ها هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما عضو سازمان‌های بین‌المللی بوده و باید در زمینه مبارزه با پولشویی اقدامات محسوسی را انجام دهیم، عنوان کرد: متاسفانه در این زمینه نیز خیلی کار مهمی انجام نشده است.

توسلی با تاکید بر بنگاه‌داری بانک‌ها اذعان داشت: بانک‌ها عامل دیگر در فشار اقتصادی کشور بوده که مقام معظم رهبری در مواجهه با آنها فرمودند: بانک‌ها غلط کرده‌اند، که این عبارت نشان‌دهنده اوج عصبانیت ایشان از عملکرد بد بانک‌ها در زمینه حذف نکردن بنگاه‌داری است که اگر این کار انجام می‌شد، سرمایه‌های مردم در بانک‌ها صرف تولید می‌شد و این خود باعث اشتغالزایی و توسعه کشور می‌شد.

 

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=205648
  • دیدگاه‌ها برای بنگاه‌داری بانک‌ها، عامل مهمی در فشارهای اقتصادی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.