• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

برای تولید محتوا در حوزه طراحی و گرافیک باید فرهنگ کشورها را بشناسیم

  • کد خبر : 17154
  • 06 شهریور 1398 - 9:00
برای تولید محتوا در حوزه طراحی و گرافیک باید فرهنگ کشورها را بشناسیم

موسس موسسه فرهنگی هنری معراج با بیان اینکه کارهای فرهنگی که در کشور تولید می شود در چند سال اخیر وارد فاز جدیدی در حوزه گرافیک شده است گفت: با توجه به تاریخ غنی ما در این حوزه، هنر ایرانی رشد قابل توجهی داشته و برای تولید محتوا در حوزه طراحی وگرافیک باید فرهنگ کشورها […]

موسس موسسه فرهنگی هنری معراج با بیان اینکه کارهای فرهنگی که در کشور تولید می شود در چند سال اخیر وارد فاز جدیدی در حوزه گرافیک شده است گفت: با توجه به تاریخ غنی ما در این حوزه، هنر ایرانی رشد قابل توجهی داشته و برای تولید محتوا در حوزه طراحی وگرافیک باید فرهنگ کشورها را بشناسیم.

به گزارش عصر همدان؛ علی کمیلی که در حوزه تبلیغات و طراحی گرافیک فعالیت می کند و در نخستین دوره توانمند سازی گروه های تولید محتوای شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی که اخیرا در همدان برگزار شد به عنوان استاد حوزه طراحی و گرافیک این دوره، در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان از حوزه طراحی، گرافیک و وضعیت فعلی این رشته در کشور سخن گفت.

علی کمیلی در گفتگو با عصر همدان با بیان اینکه در ایران با توجه فرهنگ بومی و ملیت خودمان طرح های گرافیکی را تولید می کنیم اظهار داشت: در کشور ما یک سری شاخه هایی به نام گرافیک های تشکیلاتی در حوزه گرافیک تولید شده است و این حوزه وارد فاز جدیدی شده است.

وی افزود: در خصوص کارهای فرهنگی که در کشور تولید می شود در چند سال اخیر وارد فاز جدیدی در حوزه گرافیک شدیم و با توجه به تاریخ غنی ما در این حوزه، هنر ایرانی رشد قابل توجهی داشته است.

موسس موسسه فرهنگی هنری معراج با بیان اینکه در طی سال های اخیر در تبلیغ طرح های اسلیمی و مذهبی رشد بسیار خوبی را شاهد بودیم تاکید کرد: جوان های بسیار با استعدادی در این حوزه فعالیت می کنند و کارهای تولید محتوای گرافیکی و تولید محتوای فضای تشکیلاتی خود را انجام می دهند.

کمیلی در پاسخ به این پرسش که در طراحی و گرافیک مهمترین شاخصه تعیین محتوا و تولیدات چیست، گفت: در بحث گرافیک و طراحی اثر فرهنگ کشور بسیار مهم است در واقع به فرهنگ آن کشور برمی گردد که چه طرح هایی را تولید بکنیم و فرهنگ آن کشور می تواند تقاضا کند که چه طرح هایی تولید شود.

وی با اشاره به امکان طراحی و تولید محتوای گرافیکی برای کشور های دیگر عنوان کرد: ما هیچ وقت نمی توانیم در کشور های عربی تا زمانی که با فرهنگ انها آشنا نشدیم و فرهنگ و سلایق انها را نشناختیم برای انها محتوا تولید بکینم و کشور های عربی هم نمی توانند برای ما تولید بکنند.

موسس موسسه فرهنگی هنری معراج در ادامه با اشاره به رقابتی نبودن حوزه تولید محتوا بین کشور های عربی و ایران بیان کرد: در بحث طراحی و گرافیک فضای رقابتی مطرح نیست بلکه بصورت موازی حرکت می کنند و کشور ها با هم پیش می روند و هر کدام هم در یک رشته ای و شاخه ای رشد دارند.

کمیلی در پاسخ به این پرسش که ایا در کشور در حوزه گرافیک و طراحی نیاز سنجی و مخاطب شناسی می شود تاکید کرد: در حوزه گرافیک و طراحی در کشور نیاز سنجی و مخاطب شناسی انجام شده است و دوره هایی که برگزار می شود نشانگر این است که ابتدا نیاز مخاطب شناسایی شده و این نیاز سنجی برای عوامل این حوزه مهم است.

وی با اشاره به برخی موسسات موفق در حوزه طراحی و گرافیک، تشکل هایی مثل موسسه سراج، موسسه معراج و خانه طراحان انقلاب اسلامی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این موسسات به نسبت نیاز مردم خوب بودند و در چند سال اخیر طرح های خوبی ارایه کرده اند و موفق بوده اند.

موسس موسسه فرهنگی هنری معراج در ادامه با بیان اینکه حوزه طراحی و گرافیک برای جوانان خیلی جای اشتغال زایی دارد بیان کرد: جوانان می توانند برای اشتغال افرینی و داشتن شغل وارد این حوزه شوند و یادگیری در این حوزه می تواند آنها را رشد دهد.

این مدرس حوزه طراحی و گرافیک با بیان اینکه بحث های اشتغال زایی در حوزه گرافیک در دو قسمت تولید تبلیغات و تشکیلات است عنوان کرد: امروزه همه اصناف و برند های خارجی و ایرانی هم به تبلیغات نیاز دارند. برند های ایرانی در حوزه تبلیغات به این نتیجه رسیدند که برای محصولات و کالای خود تبلیغ کنند و به این مهم، اهمیت بیشتری بدهند.

کمیلی با بیان اینکه به خاطر تبلیغ محصولات و کالا ها، شرکت های تبلیغاتی روز به روز بیشتر می شوند افزود: مردم و تولید کننده ها هم برای تبلیغ کالای خود تبلیغ کنند و برند های ایرانی برای شناساندن و تبلیغ جنس خود در تلاش هستند.

وی گفت: در حوزه تشکیلات هم این حوزه بری جوانان سکوی موفقیت است و هیئت های مذهبی، بسیج و تشکل ها می توانند برای موفقیت جوانان در این حوزه برنامه داشته باشند.

این مدرس حوزه طراحی و گرافیک در پایان با اشاره به اینکه حوزه طراحی اشتغال افرینی خوبی دارد تصریح کرد: یکی از معایب این کار این است که در کشور قانون کپی رایت وجود ندارد و این مسئله به تولید کننده محتوا ضربه می زند در واقع حق مالکیتی وجود ندارد و همه از ان استفاده می کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=17154
  • دیدگاه‌ها برای برای تولید محتوا در حوزه طراحی و گرافیک باید فرهنگ کشورها را بشناسیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.