• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1

بازدید ۱۶۲ هزار نفر از اماکن گردشگری ملایر

  • کد خبر : 149001
  • 16 فروردین 1401 - 9:03
بازدید ۱۶۲ هزار نفر از اماکن گردشگری ملایر

ابراهیم جلیلی گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر فعالیت داشت  و در این مدت ۱۶۲ هزار ۷۶۰ نفر از اماکن گردشگری ملایر بازدید کردند. به گزارش عصر همدان؛ ابراهیم جلیلی رئیس اداره  صنایع دستی ، گردشگری،و میراث فرهنگی ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره […]

ابراهیم جلیلی گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر فعالیت داشت  و در این مدت ۱۶۲ هزار ۷۶۰ نفر از اماکن گردشگری ملایر بازدید کردند.

به گزارش عصر همدان؛ ابراهیم جلیلی رئیس اداره  صنایع دستی ، گردشگری،و میراث فرهنگی ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام نوروز در ملایر اظهار کرد: با تلاش های انجام شده و پس از دو سال امسال نوروزی متفاوت در شهرستان داشتیم.

وی افزود: با توجه به بارندگی تای سال ۹۸ و شیوع کرونا در دو سال اخیر تاسیسات گردشگری بسیار متضرر شده و با توجه به تصمیمات اتخاذ شده امسال میهمانان فراوانی از سراسر کشور از ملایر بازدید کردند.

جلیلی با بیان اینکه رضایتمندی بالایی از اقدامات انجام شده در ایام نوروز در ملایر انجام شد، تصریح کرد: با تلاش های انجام شده توسط همه مسئولان شهرستان و مردم  حتی یک شکایت از تاسیسات گردشگری ملایر صورت نگرفت.

وی گفت: بعد از چند سال تاسیسات گردشگری و مراکز فروش اقتصادی فعال شدند و چرخه اقتصادی خوبی به ویژه برای تاسیسات گردشگری انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه رشد خوبی در حوزه گردشگری در نوروز امسال صورت گرفت تصریح کرد:  از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر فعالیت داشت  و در این مدت ۱۶۲ هزار ۷۶۰ نفر از اماکن گردشگری ملایر بازدید کردند.

وی بیان کرد:  اماکن گردشگری شامل  اماکن تاریخی، تفریحی، دست ساز و طبیعی است بوده  که بیشترین بازدید از اماکن دست ساز از جمله پارک سیفیه، مینی ورلد، بام ملایر، پارک ها و بوستان های مختلف با بیش از ۹۴ هزار نفر بود.

جلیلی با بیان  اینکه ۲۶ هزار و ۶۲۰ نفر از اماکن تفریحی  ملایر از جمله سد کلان و روستاهای هدف گردشگری در ایام نوروز  بازدید کردند، تصریح کرد: بیش از ۱۸ هزار نفر نیز از اماکن تاریخی شهرستان بازدید کردند

وی بیان کرد: در مجموع آمار ۷۷۲ هزار نفر از مجموعه های  گردشگری استان بازدید  کردند که سهم ملایر  ۲۱ درصد کل استان  است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: در ایام نوروز  ۱۱ هزار و ۵۷۳ نفر در مراکز اقامتی شامل هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، مراکز  اقامت های بوم‌گردی، متل  و  مراکز  موقت اسکان داشتند.

وی افزود: در این ایام ۵۹۷ نفر در هتل، ۸۵۵ نفر در مهمانپذیر، ۵۵۲ نفر در هتل اپارتمان، ۷۴۶ اقامت های بومگردی، ۴۶۹ نفر در متل و هزار و  ۶۸۲ نفر در خانه مسافر دارای مجوز  اسکان یافتند.

جلیلی  با بیان اینکه ۴۵ مورد بازدید نظارتی از از مراکز اقامتی و پذیرایی و دفاتر خدمات مسافربری در ایام نوروز انجام شد، تصریح کرد: ۲۰۰ مورد بازرسی نیز توسط راهداری ، مرکز بهداشت و سایر مراکز  انجام شد که حتی یک مورد شکایت نیز به ثبت نرسید.

وی  با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در ایام نوروز عنوان کرد: برنامه های فرهنگی متفاوت تحت عنوان نوروزگاه با هدف معرفی آثار و جاذبه ها و معرفی برندها در میراث ناملموس و صنایع دستی برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: جشنواره های مختلف بازی های بومی محلی، آش محلی، فرش ازندریان و دره جوزان از جمله برنامه های ایام نوروز در ملایر بود که اصلی ترین هدف در این برنامه ها ترویج فرهنگ ایرانی اسلاامی بود.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=149001
  • دیدگاه‌ها برای بازدید ۱۶۲ هزار نفر از اماکن گردشگری ملایر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.