• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروش همدان:

بازار طلا به ثبات نسبی رسیده است/ رونق فروش طلای شکسته، رکود طلای ویترینی

  • کد خبر : 1984
  • 09 مهر 1397 - 14:47
بازار طلا به ثبات نسبی رسیده است/ رونق فروش طلای شکسته، رکود طلای ویترینی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروش همدان گفت: قیمت طلا در روز گذشته به ۴۸۰ هزار تومان به ازای هر گرم رسید و یک ثبات نسبی در بازار برقرار شد.

به گزارش عصر همدان،‌ مهدی غلامی با بیان اینکه قیمت طلا ارتباط مستقیمی با قیمت ارز دارد، اظهار کرد: ظرف چهارشنبه و پنجشنبه گذشته بازار التهاب فراوانی به خود گرفت و معاملاتی به ارز ۵۷۰ تا ۵۸۰ هزار تومان به ازای هر گرم طلای ۱۸ عیار به ثبت رسید.

وی افزود: بازار طلا روز پنجشنبه مسیر نزولی خود را آغاز کرد و از گرمی ۵۰۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروش همدان بابیان اینکه مردم برای حفظ نقدینگی خود به بازار طلا روی آوردند، تصریح کرد: متقاضیان طلا در بازار به دنبال خرید طلای شکسته و سکه هستند و از طلای نو و ویترینی واحدهای صنفی استقبال نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی که طلای نو عرضه می‌کنند با رکود مواجه هستند، ادامه داد: فروش طلای دست‌دوم ممنوع است و اما خریدوفروش طلای شکسته منع قانونی ندارد و در بازار نیز موجود است.

غلامی با بیان اینکه شکایت حادی به اتحادیه ارجاع داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بیشتر شاکیان به تغییرات قیمتی اعتراض دارند که بین تابلو درج قیمت و فاکتور فروشنده رخ می‌دهد و اغلب در اتحادیه نیز مرتفع می‌شود.

وی درباره آخرین نرخ سکه نیز گفت: هر قطعه سکه طلای طرح جدید ۵ میلیون تومان، بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۳۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروش همدان تأکید کرد: بخشی از قیمت سکه با توجه به قیمت طلا با حباب همراه است که به دلایل مختلف از جمله افزایش تقاضا بازمی‌گردد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1984
  • دیدگاه‌ها برای بازار طلا به ثبات نسبی رسیده است/ رونق فروش طلای شکسته، رکود طلای ویترینی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.