• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خبر داد:

اجرا ۳ برنامه شاخص به مناسبت سوم خرداد

  • کد خبر : 216716
  • 30 اردیبهشت 1403 - 10:49
اجرا ۳ برنامه شاخص به مناسبت سوم خرداد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: به مناسبت سوم خرداد ۳ برنامه شاخص در سینما کانون و سایر برنامه‌ها در ۴۴ کتابخانه کانون پرورش فکری در سطح استان اجرا می‌شود.

معصومه ابراهیمی هژیر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: به مناسبت سوم خرداد بسته فرهنگی سرزمین من، سرود کاپشن صورتی، نقالی شهید جهان‌آرا، معرفی نویسندگان ادبیات پایداری، اجرای برنامه سولاله‌ها، قصه‌گویی خرمشهر ،کلیپ آزادسازی خرمشهر به مدت سه روز در سینما کانون اجرا می‌شود.
ابراهیمی هژیر افزود: نمایش سرزمین من نمایشی است با موضوع شهدای دفاع مقدس و غزه به کارگردانی نوجوان‌ها با هدف آموزش مقاومت، ایثار و پیام ۸ دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: سرود کاپشن صورتی اولین گروه سرودی است که در سطح کشور در همدان کار شده است و صفر تا صد سرود از متن سرود، موسیقی و کاری که انجام شده توسط مربیان کانون پرورش فکری و اعضای کودک و نوجوان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در خصوص نقالی شهید جهان آرا گفت: زمانیکه شاهنامه فردوسی نقالی می‌شود به دوران دفاع مقدس وصلش می‌شود و به پیام شهدا و زندگی شهید جهان آرا اشاره می‌کند.

ابراهیمی هژیر با بیان اینکه همدان قطب ادبیات پایداری کودک و نوجوان در سطح کشور است، افزود: نویسندگان و شاعران زیادی داریم که از دل کانون پرورش و فکری رشد پیدا کردند و به عنوان مربی عضو انجمن ادبی هستند.
وی افزود: آثار و زندیگنامه نویسندگان و شاعران که به چاپ رسیده است در حاشیه مراسم سینما کانون معرفی شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در خصوص برنامه سولاله ها، گفت: به منزل نوجوان‌های شهید میریم و از نوادگان شهید تقدیر کنیم، هدف از این بازدید این است که نوه‌های شهید به فکر بیفتند که چرا این تقدیر انجام شده است و درمورد شهید در پویش نوه‌های شهید شرکت کنند.
ابراهیمی هژیر ادامه داد: در این برنامه شهید را در قالب هنر شامل نقاشی، خوش نویسی، کلیپ، نماهنگ به بقیه کودکان و نوجوانان معرفی می‌کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: سایر برنامه‌ها در ۴۴ کتابخانه کانون پرورش فکری در سطح استان با معرفی کتاب، معرفی شخصیت‌های دوران ۸ سال دفاع مقدس به ویژه خرمشهر، در قالب طرح هما می‌پردازد.
وی ابراز کرد: طرح هما نامگذاری روزهای هفته کانون پرورش فکری به یک فعالیت هنری است، مانند شنبه‌های نامداران که به معرفی شهدایی می‌پردازیم که در آزادسازی خرمشهر نقش داشتند.

انتهای خبر/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216716
  • دیدگاه‌ها برای اجرا ۳ برنامه شاخص به مناسبت سوم خرداد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.