• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
امروز برگزار می‌شود

آئین بومی محلی «انگور» در روستای پرفسور بالتازار

  • کد خبر : 2103
  • 15 مهر 1397 - 10:00
آئین بومی محلی «انگور» در روستای پرفسور بالتازار

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: آئین بومی محلی «انگور» در روستای هدف گردشگری اکنلو، روستای مرکز آزمایشگاهی پرفسور بالتازار برگزار می‌شود.

به گزارش عصر همدان، مهدی غلامی از برگزاری آئین بومی محلی «انگور» در روستای هدف گردشگری اکنلو خبر داد و اظهار کرد: این مراسم امروز همزمان با روز روستا و رویداد همدان ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین شیره‌پزی نیز در این روستا برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: در بازارچه‌ای که به همین مناسبت در روستا گشایش یافته است، ضمن عرضه انگور، کشمش، سرکه و دیگر محصولات انگور فروش نیز خواهند داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان کرد: در حاشیه این آئین بومی ـ محلی، مسابقه‌ای نیز از بزرگترین خوشه انگور برگزار می‌شود که به دارنده بزرگترین خوشه انگور هدایایی اهدا می‌شود.

وی از افتتاح حمام تاریخی اکنلو نیز خبر داد و گفت: مرمت این حمام از سال ۹۶ با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومان شروع شده و با اتمام آن در سال جاری افتتاح می‌شود.

غلامی به برنامه بازدید از مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی بالتازار در این روستا نیز اشاره کرد و یادآور شد: مهمانانی در قالب پزشکان از ۱۶ کشور خارجی نیز در این برنامه حضور دارند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2103
  • دیدگاه‌ها برای آئین بومی محلی «انگور» در روستای پرفسور بالتازار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.