• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

عید فطر، شبیه ترین روز به قیامت است/ لزوم تقویت جهانبینی توحیدی در بین مسئولین

  • کد خبر : 67657
  • 04 خرداد 1399 - 9:04
عید فطر، شبیه ترین روز به قیامت است/ لزوم تقویت جهانبینی توحیدی در بین مسئولین

آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه روز عید فطر شبیه ترین روز به قیامت است، گفت: امروز روزی است که آن کسانی که اهل احسان و خیر بودند روزه کرفتند و  به ثواب الهی رسیدند ولی کسانی که روزه نگرفتند روز باخت برای آنان است.   به گزارش عصر همدان؛ آیت الله حبیب […]

آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه روز عید فطر شبیه ترین روز به قیامت است، گفت: امروز روزی است که آن کسانی که اهل احسان و خیر بودند روزه کرفتند و  به ثواب الهی رسیدند ولی کسانی که روزه نگرفتند روز باخت برای آنان است.

 

به گزارش عصر همدان؛ آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه های نماز عید فطر امروز، با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) گفت: امیرالمونین در خطبه های نماز عید فطر فرمودند که  امروز روزی است که آن کسانی که اهل احسان و خیر بودند روزه کرفتند و به ثواب الهی رسیدند ولی کسانی که روزه نگرفتند روز باخت برای آنان است .

وی با بیان اینکه روز عید فطر شبیه ترین روز به قیامت است افزود: وقتی قیامت می شود لذت های حرام دنیا تمام شده و همچنین رنج هایی که از روزه و نماز هم داشتیم تمام شده و امروز همه ما مساوی هستیم .

امام جمعه همدان  ادامه داد: آنهایی که روزه اشان را خوردند و حرمت نگه نداشتند لذت های خوردن و آشامیدنشان حرام بود و امروز همه آن ها تمام شده و آن چیزی که برایشان ماند غضب الهی است .

وی اظهار کرد: امسال خوردن و نیاشامیدن سختی هایی را داشت ولی تمام شد و ما امروز به اینجا رسیدیم  که امیرالمومنین بشارت دادند که  خداوند گناه شما را بخشید.

شعبانی ادامه داد:  آن کسانی که عمدا روزه نگرفتند امروز برای هر روز ۶۱ روز بدهکار خدا هستند و اینها احکام الهی است و باید در درگاه پروردگار پاسخگو باشند.

ماه رمضان فرصتی برای تقویت تقوی بود

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای تقویت تقوی بود افزود: ماه مبارک رمضان تمام شد ولی هدفش تقوی بود که ادامه  دارد و این راه، بندگی ما و توجه به مسائل شرعی و حرام تمام شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: در این یک ماه ظرفیتی در ما ایجاد شد که  بتوانیم راه را به خوبی ادامه دهیم .

وی در ادامه با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت: طبق فرمایشات امام خمینی (ره) خرمشهررا خدا آزاد کرد و این حرف مبنای این است که  تمام پیروزی ها تحت اراده الهی صورت می گیرد.

لزوم تقویت جهانبینی توحیدی در بین مسئولین

شعبانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب که فرمودند خرمشهرهای زیادی در راه است افزود: کسانی که متولی امور کشور هستند بدانند که تنها راه نجات خرمشهرها، خدا است و امروز ما باید جهانبینی توحیدی را تقویت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در جهان گفت: اگر کشور ما در عرصه مدیریت کرونا موفق بوده به علت همکاری مردم بوده  که علی الخصوص اهالی مساجد و قشر مذهبی فرهنگ بالایی از خودشان نشان دادند که این نشاندهنده فرهیختگی ملت شریف استان است

امام جمعه همدان همچنین با اشاره به همراهی مردم در بخش کمک های مومنانه گفت: در این قسمت هم ملت شگفتی هایی را خلق کرد و مخصوصا بعد از فرمایشات رهبر در این کمک دهی ها یک جهش ایجاد شد .

وی اظهار کرد: درست است که  شیوع کرونا در کشور تجربه تلخی بود اما  زیبایی ها از درون این بلاها خودش را نشان داد و همه از مردم تا مسئولین با یکدیگر وحدت داشتند .

شعبانی با بیان اینکه با الگو گرفتن از وحدت ایجاد شده در ایام شیوع کرونا در کشور می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرد افزود: شما ببینید در این ایام کدام جریان و مسئول پای کار نبود و همه با یک وحدت حرکت کردیم.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولین اگر توجه کنند مردم همراهند و مسئولین هم باید با  مردم همراه شوند تا مشکلات اقتصادی حل شود  که امیدواریم این و حدت در کشور استمرار پیدا کند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=67657
  • دیدگاه‌ها برای عید فطر، شبیه ترین روز به قیامت است/ لزوم تقویت جهانبینی توحیدی در بین مسئولین بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.