بیشترین بازدیدها

یادداشت

از مطالب عنوان شده در صحن شورا؛

تعداد قابل‌توجهی از پل‌های عابر پیاده همدان خراب یا غیرفعال است

در صحن شورای شهر همدان تصویب واگذاری ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی به بخش ‎‌خصوصی و وضعیت نگهداری پل‌های عابر پیاده مطرح شد.

به گزارش عصر همدان، کامران گردان در هفتادو یکمین جلسه صحن شوار با تبریک و تسلیت شهادت سرافرازانه سردار شهید سپهبد سلیمانی، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر همدان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در این جلسه با واگذاری ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی به بخش ‎‌خصوصی موافقت شد.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: واگذاری این تعداد دستگاه اتوبوس باید با انجام مراحل قانونی، کارشناسی و مورد تأیید وزارت کشور انجام گیرد؛ ساز و کار مزایده واگذاری این اتوبوس‌ها نیز باید به شورای شهر ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت پل‌های عابر پیاده و نگهداری آنها، افزود: طبق تأکید جلسات شورا مقرر شده بود پیمانکار پل‌های عابر پیاده به طور مداوم برای نگهداری پل‌ها، سرکشی داشته و به اصلاح نواقص بپردازد.

گردان تصریح کرد: اما نظارت پیمانکار کافی نبوده است و شاهد خرابی و تخریب پل ها توسط مردم یا فرسوده شدن آنها هستیم.

نارضایتی شهروندان از وضعیت پل‌های عابرپیاده

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز با انتقاد از نارضایتی شهروندان از فعالیت پل‌های مکانیزه عابرپیاده، یادآور شد: تمام پل‌های عابر پیاده منصوب دوره چهارم شورا هستند.

علی فتحی با بیان اینکه از شورای پنجم تاکنون یک پل هم به تعداد پل‌ها اضافه نشده است، خاطرنشان کرد: تمام پل‌های عابرپیاده یا غیرفعال هستند یا هیچ‌گونه رضایت‌مندی در خصوص آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: تعداد قابل‌توجهی از پل‌ها، خراب بوده یا سایبان ندارند که در مواقع بارانی، برای تردد افراد خطرناک هستند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه برای نگهداری پل‌های عابر پیاده پیمانکار تعیین شده است، اظهار کرد: پیمانکار تعیین شده به همین منظور سالانه مبلغی هم از شهرداری دریافت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه وضعیت پل‌ها قابل قبول و مطلوب نیست، گفت: پل‌های عابر پیاده یا تخریب شده‌اند یا وضعیت بهداشتی مناسبی ندارند.

فتحی با اشاره به برگزاری چندین جلسه برای تعیین‌ تکلیف پل ‌های عابرپیاده به‌منظور نگهداری، اصلاح و رفع نواقص آنها، بیان کرد: متأسفانه شهرداری در خصوص تکالیف خود در این زمینه اقدامی انجام نداده است و باید پاسخگو باشد.

وی به واگذاری ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل ‌و نقل عمومی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: شورای شهر همدان بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت حمل ‌و نقل بار و مسافر شهرداری در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاست کلی نظام مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی این اقدام را داشته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تصریح کرد: همچنین این مهم با هدف همسویی و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای بهره‌گیری از توان و سرمایه غیردولتی برای گسترش و توسعه همه‌جانبه به دنبال فرصت‌های شغلی و سرویس‌دهی منظم به شهروندان و کاهش هزینه‌های سرسام‌آور جاری مصوب شد.

وی یادآور شد: در ادامه روند واگذاری اتوبوس‌ها به بخش خصوصی، نسبت به واگذاری ۳۰ دستگاه اتوبوس که از محل یارانه‌های دولتی در سال ۹۰ خریداری شده‌، اقدام می‌شود.

فتحی با بیان اینکه ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان هزینه نگهداری و جاری این اتوبوس‌هاست و واگذاری آنها به بخش خصوصی به صرفه خواهد بود، خاطرنشان کرد: واگذاری اتوبوس‌‌ها به بخش خصوصی علاوه بر خدمات‌رسانی بهتر، پرداخت‌های نقدی و الکترونیکی را نیز منجر خواهد شد.

شورا کم کاری مدیران را نادیده نگیرد

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: نباید از کم‌کاری مدیران شهری به راحتی عبور کرده و در امر نظارت، ضعیف عمل کنیم.

حسین قراباغی با بیان اینکه عدم توجه به سلامتِ شهروندان، روال کار مدیران و مسئولان شده است؛ افزود: بحث حفاظت از جان مردم در مباحث احداث، پل‌های عابر پیاده در دوره چهارم شورا مورد تأکید بوده است اما متأسفانه مشاهده می‌شود بسیاری از تصادفات، نزدیک این پل‌ها بوده و باید دلایل عدم استفاده از این پل‌ها را آسیب‌شناسی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فعال نبودن آسانسور یا پله‌های مکانیزه پل‌های عابر پیاده یکی از دلایل عدم استقبال مردم از این پل‌هاست، بیان کرد: باید شهرداری این موضوع را مورد توجه قرار دهد و به اصلاح نواقص بپردازد.

انتهای پیام/د

آخرین مطالب