• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

نقش مهم استان همدان در دفاع مقدس/ امروز جنگی دشوارتر از جنگ سخت داریم

  • کد خبر : 22122
  • 01 مهر 1398 - 7:16
نقش مهم استان همدان در دفاع مقدس/ امروز جنگی دشوارتر از جنگ سخت داریم

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور بابیان اینکه استان همدان از ابتدای پیروزی انقلاب تا پایان دفاع مقدس در سطح کشور ۲۱۹ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: بر اساس آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تعداد شهدای دارای پرونده، ۷ هزار و ۲۵۵ نفر شهید، ۱۷ هزار و ۱۶۶ نفر جانبازان، ۹۴۱ […]

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور بابیان اینکه استان همدان از ابتدای پیروزی انقلاب تا پایان دفاع مقدس در سطح کشور ۲۱۹ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: بر اساس آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تعداد شهدای دارای پرونده، ۷ هزار و ۲۵۵ نفر شهید، ۱۷ هزار و ۱۶۶ نفر جانبازان، ۹۴۱ نفر آزادگان است.

 

سردار رضا میرزایی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس دشمن باهدف ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی همه قوای نظامی را به کار گرفت، اظهار کرد: در این ۸ سال ما تنها با عراقی‌ها درگیر نبودیم بلکه کل جهان کفر و اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و کشورهای عربی و همه کشورهای مخالف نظام اسلامی پای‌کار آمدند که این نظام را ساقط کنند.

وی گفت: در جنگ نظامی مردم و رزمندگان اسلامی به میدان آمدند و هشت سال پیکار کردند و رزمندگان ما چون الگوی امام حسین ع را داشتند و فرهنگ عاشورایی را در جنگ پیاده کردند و باروحیه شهادت‌طلبی پیروز میدان شدند.

میرزایی گفت: دشمن هشت سال متوالی در جنگ تحمیلی پافشاری کرد و با امکانات روز دنیا به ایران حمله کرد و البته شکست خورد .

وی بابیان اینکه بعد هشت سال از جنگ تحمیلی هنوز دشمن ما را رها نکرده است افزود: امروز روش دیگری را در پیش گرفته و امروز می‌توان گفت که جنگ ما جنگ فرهنگی، اقتصادی است و دشمن با رسانه‌های مختلف ازجمله ماهواره و موبایل جوانان را به انحراف می‌کشد و بی‌بند باری به وجود می‌آورد که باید مراقبت کرد.

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور بابیان اینکه در جنگ سخت و نظامی دشمن خاکریزش مشخص بود، تصریح کرد: اما امروز در جنگ نرم که سخت‌تر از جنگ سخت و نظامی است خاکریز دشمن مشخص نیست و دشمن از طریق تلگرام و شبکه‌های اجتماعی آماج حملات فرهنگی قرار داده است.

وی گفت: امروز دشمن فرهنگ عاشورایی و غیرت دینی جوانان ما را هدف قرار داده است و دنبال بی‌هویت کردن آنان است.

میرزایی بابیان اینکه یکی دیگر از روش‌های دشمن در جنگ امروز که جنگ اقتصادی است، با ترفند تحریم جلوآمده است، افزود: اگر خدای‌نکرده امروز دشمن پیش‌تر برود و ما سستی داشته باشیم، چیزی برای ما باقی نمی‌ماند.

وی اذعان داشت : امروز اگر در کشور آرامشی هست، مدیون خون پاک شهدا هستیم .

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور بابیان اینکه امروز دشمن پیغام داده است که کالاها را گرانی کنید، احتکار کنید تا مردم به ستوه بیایند افزود: اگر کسی این اقدام را انجام دهد باید بداند که در جبهه دشمن است و کاری را انجام می‌دهد که دشمن می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه امروز مسئولان ما به‌خصوص قوه قضائیه باید باکسانی که در اهداف دشمن قدم برمی‌دارند و سستی در کار و انجام وظایف خود دارند، برخورد کند، تصریح کرد: مردم هوشمندانه مطالبه‌شان این باشد که عدالت در این کشور رعایت شود چراکه شهدا رفتند که عدالت باشد، خدمتگزاری باشد و مردم در آرامش باشند.

میرزایی بابیان اینکه اگر می‌خواهیم ادامه‌دهنده و در مسیر و راه شهدا باشیم، باید برای مردم کارکنیم، افزود: هر مسئولی باید بداند که هر مقام و پستی که دارد، مدیون خون ۲۱۹ هزار شهید انقلاب دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: هدف شهدا این بود که عدالت برقرار باشد و دشمن پا را فراتر از خاک خود بگذارد، بنابراین مسئولان باید بدانند که این مقام‌ها با خون‌های ریخته شده شهدا به‌دست‌آمده است.

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور بابیان اینکه حدود ۱۰۰ مورد عملیات بزرگ در دفاع مقدس انجام شده است، افزود:  در این عملیات ها ۲۱۹ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

وی بابیان اینکه دشمن حدود ۲۲۰ هزار نفر نظامی را در پشت مرز ایران آورده بود و آماده جنگ کرده بود، گفت: در ۳۱ شهریور ۵۸ ما شاهد آغاز جنگ بودیم و در آن اوایل ماه ۱۵ کیلومتر از خاک ایران به تصرف دشمن درآمد و دشمن هدف است که بعد از تصرف خاک خرمشهر نظامی اسلامی را ساقط کند، شاهد رشادت و دلاور مردانی بودیم که نگذاشتند یک وجب از خاک ما در دست دشمن بماند.

میرزایی با یادآوری خاطراتی از سردار شهید همدانی و رشادت در دفاع مقدس، گفت: دشمن تا منطقه سرپل ذهاب  آمده بود که رزمندگان در آن زمان با فرماندهی سردار همدانی خود را به سرپل ذهاب رساندند و موفق شدند که دشمن را از این منطقه بیرون برانند و اگر نبود فداکاری بچه‌های همدان با فرماندهی وی سرپل سقوط می‌کرد.

وی بابیان اینکه استان همدان در جنگ تحمیلی نقش مهم و اثرگذاری داشت، گفت: در سطح کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تا پایان دفاع مقدس ۲۱۹ هزار شهید تقدیم انقلاب شده که بر اساس آمار و اطلاعات بنیاد شهید امور ایثارگران استان تعداد شهدای که دارای پرونده هستند، ۷ هزار و ۲۵۵ نفر شهید، ۱۷ هزار و ۱۶۶ نفر جانبازان، ۹۴۱ نفر آزادگان است.

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور گفت: بر اساس درصد جانبازی به ترتیب تعداد کل جانبازان استان همدان ۱۰ هزار و ۹۸۵ نفر زیر ۲۴ درصد، ۴ هزار و ۷۵۷ نفر ۲۵ تا ۳۹ درصد، ۶۷۵ نفر زیر ۴۰ تا ۴۹ درصد، ۵۳۴ نفر ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۲۱۵ نفر ۷۰ درصد است.

وی گفت: آمار تفکیک‌شده شهدای استان همدان پس از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تعداد بسیجیان شهید سه هزار و ۲۱۰ نفر، شهدای پاسدار تعداد هزار و ۷۶۰ نفر، شهدای ارتش هزار و ۳۴۰ نفر، شهدای نیروی انتظامی ۳۳۰، شهدای پایگاه هوایی نوژه همدان ۱۰۴ نفر، شهدای جهاد سازندگی ۹۳ نفر، شهدای روحانی ۷۵، تعداد شهدای زن که در بمباران به شهادت رسیدند، ۳۴۳ نفر بودند.

میرزایی تصریح کرد: شهرستان همدان تعداد دو هزار و ۶۵۴ نفر شهید، ۵ هزار و ۷۶۸ نفر جانباز،۴۵۱ نفر آزاده، اسدآباد ۳۴۳ نفر شهید، ۹۵۵ نفر جانباز و ۴۴ نفر آزاده، بهار ۵۵۶ نفر شهید، هزار و ۴۴۶ نفر جانباز و ۸۸ نفر آزاده، تویسرکان ۶۷۰ نفر شهید، هزار و ۴۸۰ نفر جانباز و ۴۸ نفر آزاده، رزن ۴۰۲ نفر شهید، هزار و ۱۱۷ نفر جانباز، ۵۸ نفر آزاده، فامنین ۱۵۷ نفر شهید، ۴۶۶ نفر جانباز و ۸ نفر آزاده، ملایر هزار و ۶۹ نفر شهید، دو هزار و ۱۴۷ نفر جانباز ، ۱۱۴ نفر آزاده، نهاوند ۸۳۴ تعداد نفر شهید، دو هزار و ۱۴۷ نفر جانباز و ۹۵ نفر آزاده، کبودرآهنگ ۵۷۰ نفر شهید، هزار و ۷۴۵ نفر جانباز، ۳۵ نفر آزاده، تقدیم انقلاب کرده است.

وی یادآور شد: آمار شهدا و جانبازان بعد از جنگ تحمیلی جز این آمار شهدا انقلاب و دفاع مقدس نیست و ما بعد از جنگ در برخی شهرستان‌ها شهدای ترور، مدافعان حرم، شهدای مبارزه با مواد مخدر و غیره راداریم که به این آمار اضافه نکرده‌ایم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=22122
  • دیدگاه‌ها برای نقش مهم استان همدان در دفاع مقدس/ امروز جنگی دشوارتر از جنگ سخت داریم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.