• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

سبقت نوشت افزار ایرانی از نمونه خارجی/رضایت مردم را جلب کردیم

  • کد خبر : 13828
  • 16 مرداد 1398 - 7:50
سبقت نوشت افزار ایرانی از نمونه خارجی/رضایت مردم را جلب کردیم

تولید کننده نوشت افزار ایرانی، با اشاره بر اینکه کار تولیدات را به صورت رقابتی پیگیری میکنیم تصریح کرد: ما در رقابت با محصولات خارجی کار میکنیم و حتی باعث شدیم بیش از ۷۰ مجموعه که دغدغه اول آنها تولید و بعد کار اقتصادی است فعال باشند و در این خصوص اشتغال ایجاد کرده ایم. […]

تولید کننده نوشت افزار ایرانی، با اشاره بر اینکه کار تولیدات را به صورت رقابتی پیگیری میکنیم تصریح کرد: ما در رقابت با محصولات خارجی کار میکنیم و حتی باعث شدیم بیش از ۷۰ مجموعه که دغدغه اول آنها تولید و بعد کار اقتصادی است فعال باشند و در این خصوص اشتغال ایجاد کرده ایم.

محمد یقینی، تولید کننده نوشت افزار ایرانی، در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با بیان اینکه نوشت افزار ایرانی در دنیا یک کالای فرهنگی استراتژیک محسوب میشود گفت: این محصول جدای از بعد اقتصادی جدی که دارد یک کالای مصرفی است و با هر میزان نوسان قیمتی جنسی مصرفی بوده که هر خانواده حداقل یکبار در سال با آن درگیر است.

وی، با اشاره بر تاثیر گذار بودن نوشن افزار بر فرهنگ جامعه افزود: چون در این حوزه بیشتر با قشر کودک و نوجوان در ارتباطیم پس و به طور جدی روی تربیت آن ها تاثیر دارد و نحوه شخصیت سازی و قهرمان سازی های خیالی در ذهن کودک و نوجوان مهم است.

اگر نخبگان طراح را حمایت کنیم کارکترهای قوی تر خواهیم داشت

این تولید کننده نوشت افزار ایرانی، با تاکید بر اینکه بر اساس تحلیل ها روی شخصیت و کاراکتر های غربی با مشکلات زیادی روبه رو شدیم خاطر نشان کرد: متاسفانه در بحث تولید محتوا و کاراکتر ضعف داریم و اگر طراحی کاراکتر سود ده شود و نخبگان طراح را حمایت کنیم  فعال میشوند و چرخه اقتصادی این بخش درست میشود.

یقینی، با بیان اینکه تا با امروز از نظر اقتصادی باعث گردش دلاری ۴ هزار میلیارد تومان بودند افزود: با اینکه این رقم جدی است اما متاسفانه باز هم ۸۰ درصد گردش مربوط به بازار خارجی بوده و مشکل جدی آن است که سرعت رشد تولید داخلی با توجه به شرایط اقتصادی پایین است.

وی، با اشاره بر اینکه خرید و واردات مواد اولیه مشکل ساز است گفت: متاسفانه گمرک قصد دارد واردات را محدود کند و به جای اینکه واردات کالای آماده را محدود کند واردات مواد اولیه و خطوط تولیدی را محدود میکند.

این تولید کننده نوشت افزار ایرانی، با بیان اینکه مدت ۶ ماه است که تولید تراش ایرانی را به دلیل نداشتن تیغه آن به عقب انداختند گفت: ما امسال تلاش کردیم با نام جدیدی تراش تولید کنیم که طی ۲۰ سال تولید نشده بود اما ۶ ماه است درگیر تیغه تراش هستیم و مشکل آنجاست که تیغه را چند کشور محدود در دنیا تولید میکنند و همین که قالب تراش در داخل تولید و مونتاژ میشود کار بزرگی است.

یقینی، مشکل کاغذ و افزایش قیمت آن را داستان غم انگیز یکسال ونیم گذشته دانست و ادامه داد: متاسفانه قیمت کاغذها هفت برابر شده و اصلاً کاری به رقیت دلار ندارد و خودش برای خودش بالاو پایین میشود مثلا ۳۰ درصد گران و ۱۰درصد ارزان میشود و هیچ نهاد دولتی پاسخگو نیست؛ با اینکه از یک سال و نیم گذشته واردات کاغذ از سازمان صنعت معدن به وزارت ارشاد منتقل شده اما وضع بدتر شد و بی تدبیری و بی سامانی در بازار موج میزند.

وی، با اشاره بر بحث تبلیغات در نوشت افزار ایرانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه طی چندسال اخیر همراهی صداوسیما را داشتیم اما انچنان باید و شاید نبوده و در برابر خیلی از کالاهای دیگر که هزینه های انچنانی برای تبلیغات میپردازند صنعتی نیست که بتواند هزینه ای برای تبلغات بدهد و اگر ارگان حکومتی کمک کنند خوب است.

نظارت بازار در بحث محتوا ضعیف است

این تولید کننده نوشت افزار ایرانی، با بیان اینکه نظارت بازار در بحث محتوا ضعیف است گفت: متاسفانه شاهد آن نیستیم از طرف نهادی نسبت به فروش برخی محصولات  با محتوای مخرب و نظارت باشد و حتی ارشاد نیز هیچ محدودیتی ایجاد نکرده ولی در شورای انقلاب فرهنگی مصوباتی بوده که آن هم خروجی مورد قبولی نداشته است.

یقینی، با تاکید براینکه در گذشته برند هایی بودند که تلاش میکرند بگویند خارجی اند اما بعداز جریان تولیدات نوشت افزار ایرانی خودشان را معرفی کردند افزود:  امروزه همه برند ها خود را با افتخار ایرانی معرفی میکنند و بر اساس نظر سنجی ها نیز فهمیدیم نوشت افزار ۸۰ درصد رضایت مردم را داشته است.

وی، با اشاره بر اینکه کار تولیدات را به صورت رقابتی پیگیری میکنند تصریح کرد: از ممنوعیت واردات خوشحال نیستیم چرا که در رقابت با محصولات خارجی کارمیکنیم و رضایت مردم را داریم و حتی باعث شدیم بیش از ۷۰ مجموعه که دغدغه اول آنها تولید و بعد کار اقتصادی است فعال باشند و اشتغال ایجاد کرده ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=13828
  • دیدگاه‌ها برای سبقت نوشت افزار ایرانی از نمونه خارجی/رضایت مردم را جلب کردیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.