امیر بهرامیشرافت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد افزایش ترافیک در همدان بودیم، گفت: در راستای کنترل ترافیک خصوصاً در برخی از ساعات اقداماتی در شهرداری با همکاری سایر سازمانهای مربوطه انجام شد.
وی با اشاره به اینکه سه پروژه ترافیکی شامل هوشمندسازی تقاطعها، کنترل مکانیزه معاینه فنی و ایجاد ۲۰ سامانه پلاکخوان شامل پروژههای کنترل ترافیک میشوند، افزود: با توجه به ترافیک بالا و حجم خودروها روشهایی مختلف سنتی دیگر جوابگو نیست.
سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان ادامه داد: در پروژه هوشمندسازی تقاطعها مدت زمان ایستادن خودروها پشت چراغ قرمز طبق روش سنتی قدیمی نیست و دیگر زمان ثابت برای ایستادن خودروها در نظر گرفته نمیشود.
بهرامیشرافت با بیان اینکه در واقع چراغ سبز و قرمز به صورت هوشمند براساس میزان ترافیک در ایام مختلف و ساعات متفاوت، زمانبندی میشود، تصریح کرد:با همکاری یکی از شرکتهای کشور که تکنولوژی بالایی در این خصوص دارند توانستیم این سیستم را در ۱۰ تقاطع همدان اجرایی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه این تکنولوژی قطعاً به کنترل ترافیک شهری کمک میکند، گفت: مثلاً با باز گشایی مدارس یکی از دغدغههای اصلی ترافیک در برخی از نقاط پُر تردد است، صبحها و ظهرها این تقاطعها ترافیک بیشتری دارند و از سوی دیگر عصرها تقاطعهای دیگری ترافیک بیشتری دارند، حال با این تکنولوژی زمان توقف چراغ قرمز متغیر میشود تا حجم ترافیک کاهشی شود.
سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقاطع شریعتی، تقاطع شکریه، تقاطع خواجه رشید، تقاطع پاستور، تقاطع میرزاده عشقی، میدان جهاد، چهارراه حبیبی، تقاطع بابک، تقاطع تختی و انبار نفت به این سیستم هوشمند مجهز شدند.
بهرامیشرافت در پایان با بیان اینکه هوشمندسازی در این ۱۰ تقاطع در طول هشت ماه گذشته انجام شده است، افزود: دو تقاطع دیگر در صف اجرا هستند ولی به دلیل شرایط آب و هوایی منتظر بهتر شدن شرایط هستیم تا آن تقاطعها نیز هوشمند شوند.
انتهای خبر/ سع