• امروز : سه شنبه, ۶ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 26 November - 2024
5
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان:

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران است

  • کد خبر : 189948
  • 21 تیر 1402 - 10:17
تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران است
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان گفت: معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همدان نیازمند تهیه و تدوین بسته تبلیغاتی است.

به گزارش عصر همدان؛ حمید بادامی‌نجات در کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورا با موضوع برنامه تبلیغات این کمیسیون در راستای ثبت جهانی هگمتانه، اظهار کرد: انتظار داریم همدان را به سمت توسعه به ویژه در بحث گردشگری ببریم.

وی با تشکر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، عوامل و دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در موضوع ثبت جهانی هگمتانه، گفت: ثبت جهانی یک موضوع ملی بوده و فرآیند کار در این راستا بسیار خوب، با سرعت و جدیت پیش می‌رود و جای نگرانی نیست.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان بیان کرد: تمام عوامل در استان و به ویژه شهرداری و شورا یکی از برنامه‌های مهم و در اولویت خود را موضوع ثبت جهانی هگمتانه قرار داده‌اند و اتفاقات خوبی نیز رخ داده است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه برای اولین بار تمام خیابان‌های مهم در رینگ مرکزی شهر در دست جداره‌سازی است، افزود: جداره‌سازی در پیاده‌راه اکباتان آغاز شده و در پیاده‌راه بوعلی نیز همزمان دو پیمانکار در حال کار هستند و به زودی در میدان امام (ره) نیز این مهم آغاز و پازل تکمیل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌راه بوعلی یکی از بهترین پیاده‌راه‌های کشور است، تصریح کرد: در ثبت جهانی، محور تعریف شده، رینگ گردشگری از آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر را به هم وصل می‌کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان ادامه داد: در هر نقطه از همدان یک اثر تاریخی وجود دارد و این امر، ظرفیت بالایی برای تقویت صنعت گردشگری در این شهر و استان است.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه تمام اقدامات و اتفاقات انجام شده در راستای تقویت حوزه گردشگری در همدان است، خاطرنشان کرد: هر اتفاق مثبتی در شهر به کل استان تعمیم داده می‌شود و با آمدن گردشگر به همدان، سراسر استان از این موضوع بهره‌مند خواهد شد.

وی به همدلی و همراهی بسیار خوب در بین دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، کسبه، مردم و اصحاب رسانه در موضوع ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و یادآور شد: اقناع‌سازی خوبی اتفاق افتاده است و در بحث جداره‌سازی و ساماندهی بازار همراهی خوب کسبه را شاهد بودیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان اظهار کرد: اکنون مطالبه مردم همدان به سمت توسعه‌ای و آینده رفته است که این موضوع خوبی است.

بادامی‌نجات در بحث تبلیغات محیطی به منظور معرفی هر چه بیشتر همدان و تقویت گردشگری نیز گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ملی و سایر بسترهای این حوزه برای معرفی همدان ضروری است و بازخورد این امر را در گذشته و با تبلیغ علیصدر و جذب گردشگر بالا شاهد بودیم.

وی با اشاره به تأثیر منفی بحران کرونا بر حوزه گردشگری در دنیا و به تبع آن در ایران و همدان، بیان کرد: امروز از بحران‌ها عبور کرده‌ایم و فصل آن فرارسیده در کنار ثبت جهانی هگمتانه، معرفی همدان را به طور مستمر و با برنامه‌ریزی دقیق به منظور تقویت حوزه گردشگری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان افزود: داشته‌های همدان مربوط به دارایی‌های تاریخی، طبیعی و ظرفیت‌های آن است و باید بتوانیم این داشته‌ها را به نحو مطلوب به جهان، ایران و حتی همدانی‌ها معرفی کنیم.

بادامی‌نجات تصریح کرد: معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همدان نیازمند تهیه و تدوین بسته تبلیغاتی ترکیبی و قوی در بستر تبلیغات محیطی، تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه ارائه پیشنهادها و پیش‌بینی اجرای کار تبلیغاتی قوی و موثر برای جذب گردشگر است، ادامه داد: امید است از برکات این جلسات توافق‌های نهایی منجر به افزایش دو تا سه برابری آمار ورود گردشگران و ماندگاری آنها در استان شود.

*نظری: همدان پتانسیل‌های بسیاری برای جذب گردشگر دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز خواستار بررسی‌های دقیق‌تر برای شناخت همدان شد و گفت: همدان پتانسیل‌های بسیاری به لحاظ زیبایی، تاریخی و طبیعی برای جذب گردشگر دارد.

علی‌اکبر نظری تشکیل کارگروهی به منظور ارائه طرح جامع گردشگری همدان را ضروری دانست و بیان کرد: لازم است به این منظور استاندارد ی نشست‌های متوالی با حضور کارشناسان مجرب و برجسته داشته باشد.

وی یکی از نکات جاودانه شدن همدان را دانش در این خطه برشمرد و افزود: همدان مرکز برگزاری نشست‌ها و حلقه‌های علمی بوده و باید از این ظرفیت در برندسازی شهر همدان نیز بهره گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تصریح کرد: همدان دارالسنه بوده و تعامل تمام ادیان را در آن داشته‌ایم که با احیای اینگونه موارد می‌توان در معرفی همدان موفق عمل کرد؛ با احیای این نکات می‌توان در جهانی کردن همدان گام موثری برداشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

یازده + 8 =