• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
3

ضرورت مصرف آب و سبزیجات در وعده های سحر و افطار برای دوری از کرونا/ دعا و مناجات سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند

  • کد خبر : 60464
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۸:۳۶
ضرورت مصرف آب و سبزیجات در وعده های سحر و افطار برای دوری از کرونا/ دعا و مناجات سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند

دکتر ضیاءالدین مظهری با توصیه به روزه داران گفت: روزه داران در ماه مبارک رمضان آب، و سبزیجات پخته و خام بخورند تا دچار کمبود کم آبی نشوند و بیماران برای روزه داری  نظر پزشک را جویا شوند. دکتر ضیاء الدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره […]

دکتر ضیاءالدین مظهری با توصیه به روزه داران گفت: روزه داران در ماه مبارک رمضان آب، و سبزیجات پخته و خام بخورند تا دچار کمبود کم آبی نشوند و بیماران برای روزه داری  نظر پزشک را جویا شوند.

دکتر ضیاء الدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به شرایط ویروس کرونا و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: کشندگی ویروس کرونا بستگی به قدرت دفاعی بدن دارد و اگر پزشک معالج بیمار قلبی_عروقی و یا دیابتی، مسئولیت را بپذیرد و داروها را نسبت به آن تنظیم کند، بیمار می‌تواند روزه بگیرد و در صورتی که سیستم بدن ضعیف عمل کرد، روزه را باطل کند.

وی با اشاره به اثرات دعا بر افراد در ماه مبارک رمضان افزود: از نظر روحی و روانی مناجات و دعا در سیستم دفاعی اثرگذار است و امید در آن ها را پرورش می‌دهد.

مظهری ادامه داد: در بعد رژیم غذایی، ضرورت دارد روزه داران برای تقویت سیستم ایمنی بدن از پروتیین ها، ویتانین های c، روی و آهن مواد غذایی مقوی که سیستم بدن را در قبال معضلات ویروس حفظ می کند استفاده کنند.

این متخصص تغذیه با ییان اینکه اثر معنوی روزه داری در سرکوب بیماری‌های متابولیکی مثل دیابت، چاقی‌ها، افزایش چربی ها، تاثیر گذار است، عنوان کرد: روزه داران با رعایت اصول بهداشتی، عدم حذف وعده غذایی سحر، تغذیه متناسب با سن، بدن را از فیبرهای محلول و نامحلول محروم نکنند.

وی مصرف غذاهای گیاهی، حبوبات، غلات و سبزیجات در طول ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و افزود: اگر این مواد غذایی درست مصرف شود، فرد را به سمت جوانگرای می‌برد و برای ارگان‌های بدن نیز مفید خواهد بود.

مظهری گفت: اگر فرد روزه دار تنگی نفس و کم خونی داشته باشد نمی‌تواند روزه بگیرد چراکه  از دید علمی آنهایی که کم خون و سوتغذیه اولیه دارند، نمی توانند روزه بگیرند.  

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن در ایام روزه داری بیان کرد: روزه داران در ماه رمضان از آب، سبزیجات به صورت پخته و خام استفاده کنند تا دچار کمبود نشوند.

وی  با بیان اینکه باید مراقبت کنیم در هنگام مصرف غذا ویروس وارد معده نشود، خاطرنشان کرد: در همین راستا و برای رعایت اصول بهداشتی اساتید در وزارت بهداشت دستورالعمل کاملی را ارائه خواهند داد. 

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=60464
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت مصرف آب و سبزیجات در وعده های سحر و افطار برای دوری از کرونا/ دعا و مناجات سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.