• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
3

سرمای اواسط بهمن ماه محصولات کشاورزی را در نوردید/ خسارت قریب به ۲ میلیارد تومان به گلخانه های تویسرکان

  • کد خبر : 51317
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
سرمای اواسط بهمن ماه محصولات کشاورزی را در نوردید/ خسارت قریب به ۲ میلیارد تومان به گلخانه های تویسرکان

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از خسارت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی به تعدادی از گلخانه های این شهرستان براثر سرما خبر داد. مسعود اکبری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ به سرمای اواسط بهمن ماه و خسارت وارد آمده به گلخانه های تویسرکان بر اثر این سرما اشاره کرد و گفت: شدت سرما حتی […]

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از خسارت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی به تعدادی از گلخانه های این شهرستان براثر سرما خبر داد.

مسعود اکبری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ به سرمای اواسط بهمن ماه و خسارت وارد آمده به گلخانه های تویسرکان بر اثر این سرما اشاره کرد و گفت: شدت سرما حتی به ۲۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در برخی از نقاط رسید.

وی اظهار کرد: این سرمای شدید سبب قطعی برق ۲۲ گلخانه شده بود و متاسفانه با وجود اطلاع رسانی های مکرر به کشاورزان، آنان از دستگاه ژنراتور برای گرمایش گلخانه بهره نگرفته بودند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: طولانی شدن مدت سرما در بازه زمانی نزدیک به دو ساعته سبب شد نشاء های کاشته شده دچار سرمازدگی شود.

اکبری از خسارت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی بر اثر همان سرما خبر داد و تصریح کرد: با این حال از آنجا که سرمازدگی در مرحله کاشت نشاء بود و فرصت برای نشاءکاری مجدد وجود داشت، از میزان خسارت تا حدود قابل توجهی کاهش یافت.

وی عنوان کرد: متاسفانه کشاورزان برای نصب ژنراتور در گلخانه های خود تعلل می کنند و به تعهدات خود در این زمینه آن گونه که باید عمل نمی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان ادامه داد: به دنبال این اتفاق، علیمردان طالبی مدیر کل مدیریت بحران استاندارد ی همدان به این شهرستان سفر داشت و با حضور در جلسه بررسی میزان خسارت وارد آمده به کشاورزان، طرح های به نسبت خوبی برای جبران خسارت مصوب شد.

اکبری تصریح کرد: امهال تسهیلات و ارائه تسهیلات جدید به کشاورزان خسارت دیده برخی از مصوبات آن جلسه بود که تا حدودی خسارات وارد آمده را جبران می کند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=51317
  • دیدگاه‌ها برای سرمای اواسط بهمن ماه محصولات کشاورزی را در نوردید/ خسارت قریب به ۲ میلیارد تومان به گلخانه های تویسرکان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.