جمشید عظیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه عمده مشکلاتی که در بحث حمل و نقل کالای استان وجود دارد بحث پرداخت کرایه، عدم تحویل بار و کمیسیون اضافی است که برخی مواقع از رانندگان دریافت میشود، گفت: قانون برای تمامی این موارد به درستی مواردی مشخص و مسئولیتهای هر راننده و شرکتی در قبال این موارد مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه عمده مشکلاتی که در بحث رانندگان ماشین سنگین داریم خصوصاً به فصل حمل و نقل ترهبار مربوط میشود، افزود: چون همدان استانی دارای محصولات کشاورزی است و عمده محصولات تره بار و سیبزمینی است که گاهاً رانندگان شکایاتی از عدم تخلیه به موقع محصولات و یا عدم تحویل کرایه دارند.
رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری استان همدان ادامه داد: رانندگان شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ که مشخص کردیم و یا مراجعه حضوری به صنف خود و یا حتی در اداره ما ثبت کنند تا پیگیری شود.
عظیمی با بیان اینکه در استان همدان فقط مسئول شرکتهای حمل و نقل خودِ استان همدان هستیم، تصریح کرد: اگر شرکتهایی از سایر استانها مشکلی برای رانندگان همدان ایجاد کرده باشند شکایات رانندگان را دریافت و به مسئولان سایر استانها ارسال میکنیم تا پیگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه مشکلاتی همچون هزینه قطعات یدکی ماشینهای رانندگان در چارچوب کشوری است، گفت: این موضوعی نیست که در حوزه سازمان راهداری استان باشد هرچند ما این مشکلات را در جلسات مطرح و بررسی میکنیم چون عدم ثبات قطعات همیشه باعث نارضایتی هست و باید با سیاستی که در سطح کشوری میشود به کمک رانندگان ناوگان سنگین بیاییم.
رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: خدمات بیمه تکمیلی رانندگان ناوگان سنگین از سوی انجمنهای صنف مختص خود قابل پیگیری در ابعاد کلان کشوری است که با همکاری کانون انجمنهای صنفی شرکتها چندسالی است پیگیر رفع مشکل بیمههای رانندگان هستند.
انتهای خبر/سع