• امروز : یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 27 October - 2024
0
سخاوت‌مندان بهاری زبان‌زد هستند؛

تحصیل و اشتغال‌زایی بهانه‌ای برای سخاوت‌مندی

  • کد خبر : 226455
  • 06 آبان 1403 - 9:19
تحصیل و اشتغال‌زایی بهانه‌ای برای سخاوت‌مندی
حاج احمد قنبری‌پاک یکی از خیرین شهر بهار است که در راستای اشتغال‌زایی و کمک به تحصیل نیازمندان از سنین جوانی کارهای بزرگی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، شهرستان بهار از گذشته تاکنون دارای مفاخر زیادی بوده و است که شهرت آنان در همه‌جا زبان‌زد است.

چند‌روز پیش بود که کمک ۲۰ میلیارد ریالی کشاورز بهاری به جبهه مقاومت در اخبار سراسر کشور نام شهرستان بهار را بر سَر زبان‌ها آورد.

چنین افرادی در شهرستان بهار از گذشته تاکنون حضور داشته و کم هم نیستند.

یکی از این افراد حاج احمد قنبری پاک است.

وی فردی است‌که با کمک‌های مالی به نیازمندان در حوزه‌های اشتغال‌آفرینی و تحصیل توانسته است افراد زیادی را از فقر و بیکاری نجات دهد.

سیدحسین موسوی محقق مردم شناسی شهر بهار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان در وصف اقدامات آقای قنبری پاک گفت: حاج احمد قنبری پاک فردی سخاوت‌مند و جزو معتمدین و موجهین شهر بهار است، به‌طوری که بنده شاهد زندگی او بودم.

وی گفت: این خیّر۷۲ ساله بهاری از اوایل سنین نوجوانی دارای اموالی بود که آن را از دام‌داری و نگهداری گوسفندان به‌دست آورده بود که کمتر کسی مثل او را می‌توان یافت.

موسوی گفت: حاج احمد فردی معتقد و عمل‌کننده به قرآن کریم است و اموال خود را برای قرض‌الحسنه نیکو در راه خدا صرف کرده است.

وی افزود: حاج احمد اموال و دارایی خود را در اختیار افراد نیازمند قرار می‌دهد که بسیاری از کسانی که از او قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند زندگی‌شان رونق پیدا نموده و ثروتمند شدند که بنده بسیاری از آنان را می‌شناسم.

موسوی در ادامه اشاره کرد: حاج احمد از هیچ‌کس سند و مدرکی بابت کمکی که به‌لحاظ مالی به آن‌ها کرده دریافت ننموده است و وقتی انسان پای صحبت‌های آن افرادی که از کمک‌های حاج احمد الان زندگی خود را می‌چرخانند و صاحب شغل شدند، می‌نشیند به‌وجد می‌آید.

وی افزود: حاج احمد قنبری پاک از دوران نوجوانی به‌دلیل اشتغال به امور دامداری و کشاورزی از خواندن و نوشتن بهره‌ای نبرده اما دارای روحیه حساس و لطیف برخوردار است و سخن و کلام او در دل می‌نشیند.

این محقق مفاخر شهر بهار به چند خاطره از اقدامات حاج احمد پرداخت و گفت: روزی حاج احمد از محل میدان امام خمینی فعلی شهر بهار در زمان پهلوی عبور می‌کرد که جوانی را ناراحت و زانوی غم در بغل کرده مشاهده می‌کند، حاج احمد بنابر اخلاق خاص خود به‌سمت جوان می‌رود و با او سر صحبت را باز می‌کند و علّت ناراحتی حالش را از او جویا می‌شود، جوان از ابراز علت ناراحتی خود امتناع می‌کند، اما با اصرار حاج احمد آن جوان لب به سخن گشوده و ضمن معرفی خود که از خانواده‌های سرشناس بهار بودند می‌گوید که در یک دانشگاه معتبر قبول شده است و چون در شغل کشاورزی دچار ضرر و زیان هنگفتی شدند، خانواده وی راضی به ثبت نام او و ادامه تحصیلش در دانشگاه نیستند؛ حاج احمد که از سخنان آن دانشجو پریشان و حالش دگرگون می‌شود از جوان می‌پرسد که چه مبلغی برای ادامه تحصیل وی لازم است که آن جوان می‌گوید حدود ۵۰ هزار تومان نیاز است و حاج احمد که در آن لحظه آن مبلغ همراهش نبوده از یکی از کسبه‌ها که قصابی داشته است پول را قرض گرفته و به جوان می‌دهد و به آن جوان می‌گوید که دیگر از خانواده خود درخواست پول نکند، که حاج احمد خودش هزینه تحصیل را متقبل می‌شود.

آن دانشجو هم‌اکنون یکی از بزرگان شهر بهار و دارای تمکن مالی است.

موسوی چندین خاطره دیگر از سخاوت‌های حاج احمد قنبری پاک برای رفع بیکاری و ادامه تحصیل در شهر بهار عنوان کرد.

چنین افراد سخاوت‌مندی که اموال خود را در راه‌های مختلف برای تعالی و ترقی جامعه مصرف می‌کنند در شهرستان بهار کم نیستند و تفکر آنان در کمک به حوزه‌های مختلف مانند کمک به جبهه مقاومت، رفع بیکاری و ادامه تحصیل می‌تواند الگویی برای دیگران باشد.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

پنج × 4 =