• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
1

مسکنی که مسکن نشد/ استخری که سرد ماند

  • کد خبر : 226342
  • 05 آبان 1403 - 10:02
مسکنی که مسکن نشد/ استخری که سرد ماند
دو موضوع مسکن ملی در شهر بهار و استخر بانوان در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بهار مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح خطیب جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نماز جمعه دیروز به دو موضوع چالش برانگیز شهر بهار اشاره کرد.

وی اول به موضوع زمین‌های نهضت ملی مسکن شهر بهار اشاره کرد و گفت: آئین واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن سه ماه پیش برگزار شد که به هیچ‌یک از متقاضیان، زمین واگذار نشده است و از مسئولان خواهش داریم که هرچه زودتر زمین‌ها را به متقاضیان واگذار کنند.

مصباح در ادامه افزود: هم‌اکنون یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از اهالی شهر بهار چشم‌انتظار طرح نهضت ملی مسکن هستند.

خطیب جمعه بهار به موضوع افتتاح مجموعه ورزشی شهدای خدمت و استخر بانوان هم اشاره کرد و گفت: استخری که در هفته دولت افتتاح شده گاز ندارد و با فرا رسیدن فصل سرما تأسیسات آن دچار آسیب خواهد شد.

موضوع نهضت ملی مسکن بهار که قبلاً هم در پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با آن پرداخته شد، تاکنون در شهر بهار بعد از آئین واگذاری زمین‌های نهضت ملی مسکن که جای خود را به کلنگ‌زنی این طرح داد، هنوز واگذاری انجام نشده است و اهالی شهر بهار هنوز چشم‌انتظار وعده مسئولان هستند.

یکی از اهالی سال‌مند شهر بهار گفت: در یکی از محلات انتهایی شهر، منزل مسکونی را با مساحت و امکانات کم با مبلغ ماهانه ۳۰ میلیون ریال اجاره کردم که واقعا در توان بنده با این حقوق کم نیست؛ در صورتی‌که با تصور این‌که در این مناطق اجاره‌بها کمتر از نقاط دیگر باشد به این‌جا مراجعه کرده و سکونت کرم که با این روند واقعاً اجاره‌خانه در شهر بهار مشکل است.

موضوع افزایش سرسام آور اجاره‌بها در شهر بهار موضوعی چالش برانگیز است که تعیین تکلیف طرح نهضت ملی مسکن در شهر بهار می‌تواند برطرف کننده این چاش باشد.

در موضوع افتتاح استخر بانوان هم که در هفته دولت با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، هنوز گاز مجموعه وصل نشده است، در صورتی‌که ماه گذشته با پیگیری‌های خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، محمد جعفری فرازمند رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار در پاسخ به عدم بازگشایی مجموعه ورزشی شهدای خدمت و استخر بانوان، این استخر را در مرحله تست‌گیری تأسیسات عنوان کرد و گفت: بعد از تست تأسیسات مجموعه استخر بانوان که حدود یک‌ماه زمان خواهد برد، این استخر با مزایده به بخش خصوصی برای بهره‌برداری واگذار خواهد شد.

طبق گفته‌های ئیس اداره ورزش جوانان شهرستان بهار، بهره‌برداری از این استخر پس از یک‌ماه از تاریخ مصاحبه وی باید انجام شود که این زمان فرا رسیده است اما انتقاد خطیب جمعه بهار از روند بهره‌برداری این مجموعه علی‌رغم افتتاح آن خبر از به‌درازا کشیدن زمان بهره‌برداری طرح استخر بانوان را می‌دهد.

بانوان بهاری که سال‌ها منتظر افتتاح استخر بانوان بودن باید باز هم منتظر باشند.

یکی از بانوان ورزشکار بهاری گفت: امسال چندین بار تنها استخر ورزشی بهار یعنی استخر شهید رنجبر صولتی، به‌علت تعمیرات تعطیل شده است و اخیراً هم به‌علت تعمیرات تعطیل بود که از دیروز استخر دوباره شروع به‌کار کرده است و امسال بانوان بهاری در تابستانی که گذشت نتوانستند به‌خوبی از این ورزش آبی بهره‌مند شوند.

وی افزود: ما منتظر بودیم که از مجموعه ورزشی شهدای خدمت و استخر بانوان استفاده کنیم که در شهریورماه با افتتاح آن آماده بودیم تا از استخر بانوان استفاده کنیم اما هنوز این استخر افتتاح نشده است و شاید ماه‌ها افتتاح آن زمان‌بَر باشد.

امید است مسئولان شهرستان بهار در تسریع روند موضوع مهم نهضت ملی مسکن که خواسته و مطالبه عمومی مردم است نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

اهالی بهار امیدوارند که مسئولان در موضوع بهره‌برداری از استخر بانوان که دو ماه گذشته افتتاح آن با حضور استاندار انجام شده بود، تلاش کنند.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

14 + 12 =