• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
1
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان عنوان کرد:

اجرای سیزدهمین مرحله دادرس در همدان

  • کد خبر : 226211
  • 03 آبان 1403 - 9:01
اجرای سیزدهمین مرحله دادرس در همدان
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان گفت: سیزدهمین مرحله برنامه ملی دادرس در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان اجرا می‌شود.

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، با بیان اینکه دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است، اظهار کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگر‌امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین هلال‌احمر و آموزش‌ و پرورش اجرا می‌شود، افزود: این برنامه در دوره اول متوسطه شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم آموزش‌های امدادی اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان مطرح کرد: برنامه ملی دادرس پس از واقعه آتش‌سوزی رخ داده در منطقه شین آباد استان آذربایجان غربی برای آماده سازی دانش آموزان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه هر ساله اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: هدف از اجرای آن توسعه مهارت‌های بشردوستانه و امدادی در دانش آموزان و ارتقا فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت روحیه کارگروهی در دانش آموزان است.

مطلبی با بیان اینکه پس از اتمام آموزش‌ها مسابقات آماده درون مدرسه‌ای، منطقه‌ای و شهرستانی در شهرستان مربوطه برگزار می گردد، گفت: در پایان تیم اول خواهران و تیم اول برادران در مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه می‌یابند و در مرحله استانی هم پس اتمام مسابقات تیم های اول برادران و خواهران به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه کاربینی عملیاتی که تکمیل‌کننده دوره دادرس بوده و دانش‌آموزان در این مرحله با کارکرد آمبولانس و تیم آنست و غیره آشنا می‌شوند در ادامه آموزش دادرس به دانش آموزان آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: تعداد مدارس مجری دادرس ۴۰ آموزشگاه می‌باشد که ۲۲ آموزشگاه در ناحیه یک و ۱۸ آموزشگاه در آموزش و پرورش ناحیه دو از این آموزش‌ها بهره می‌برند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان با اشاره به اینکه دوره آموزشی دارای ۸ آیتم است که به صورت عملی و تئوری آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: دوره دادرس در قالب آموزش‌های نظری و عملی و طبق نظارت آموزش و پرورش و مدرسه توسط مربیان هلال‌احمر طبق ۲۰ ساعت آموزشی به دانش آموزان ارائه می گردد‌.

 

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

پنج − 5 =