• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

پرداخت ۶۳ میلیارد ریال برای درمان نازایی

  • کد خبر : 226125
  • 02 آبان 1403 - 8:12
پرداخت ۶۳  میلیارد ریال برای درمان نازایی
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت 63 میلیارد ریال برای هزینه‌های درمانی نازایی و ناباروری در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت همزمان با هفته بیمه سلامت فریبرز نیاستی به تشریح اقدامات و خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان در خصوص پوشش بیمه درمان نازایی و ناباروری پرداخت.

فریبرز نیاستی اظهار داشت: برااساس دستورالعمل جدید سازمان بیمه سلامت ایران، سقف‌گذاری خدمات برای زوجین تحت درمان ناباروری و نازایی برداشته شده؛ حمایت‌های بیمه‌ای از زوجین نابارور در سال جاری افزایش یافته و محدودیت‌های دستور العمل قبلی برداشته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: ۲۸ قلم آزمایش‌های تشخیصی ژنتیک به پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران اضافه شده است؛ این آزمایش‌ها مربوط به افرادی است که سقط جنین‌های مکرر داشته‌اند که این خدمت تا پیش از این بیمه نبود.

فریبرز نیاستی با اشاره به اینکه خدمات درمان ناباروری و نازایی تحت پوشش بیمه سلامت افزایش یافته اظهار داشت: بررسی وضعیت تخمدان برای سنجش سلامت تخمک‌گذاری بانوان تحت درمان ناباروری خدمتی بود که تا پیش از این تحت پوشش نبود و اکنون بیمه شده است، بررسی وضعیت اسپرم برای سنجش سلامت باروری در مردان نیز که تا پیش از این بیمه نبود ، هم اکنون بیمه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: همه‌ خدمات در درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تا ۹۰ درصد پوشش در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و توسط بیمه سلامت پرداخت می‌گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت : در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه‌ای بهره‌مند گردند.

در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال برای هزینه های درمان ناباروری و نازایی ۵۱۰۹ زوج نابارور در استان پرداخت شده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۳ میلیارد ریال برای ۲.۷۴۵ نفر استان پرداخت شده است.

انتهای خبر/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

چهار × سه =