• امروز : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
1
مدیرکل بیمه سلامت در استان همدان:

۶۰ درصد همدانی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند

  • کد خبر : 225937
  • 29 مهر 1403 - 11:40
۶۰ درصد همدانی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند
مدیرکل بیمه سلامت در استان همدان با بیان اینکه از مجموع یک میلیون ۷۵۰ هزار نفر جمعیتی که رسماً در آخرین سرشماری اعلام شد، نزدیک به یک میلیون و ۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: یعنی حدود ۶۰ درصد جمعیت استان همدان را پوشش بیمه‌ای داده‌ایم.

فریبرز نیاستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه هفته بیمه سلامت از روز گذشته آغاز شده است، گفت: امروزه صنعت بیمه اجتناب‌ناپذیر است و بیمه سلامت یکی از بیمه‌های پایه‌ای کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تأسیس بیمه سلامت، توسعه بیمه همگانی است، افزود: هر فرد ایرانی باید حتما یک بیمه پایه داشته باشد و همه افراد در استان همدان می‌توانند از مزایای بیمه سلامت برخوردار شوند و اگر فردی بیمه ندارد و تحت پوشش بیمه پایه نیست حتما بیمه سلامت را انتخاب کند.

مدیرکل بیمه سلامت در استان همدان خاطر نشان کرد: سرپرستان خانوار در دهک یک تا پنج، افراد تحت تکفل خود را بیمه می‌کنند و بدون پرداخت حتی یک ریال حق بیمه، از مزایای بیمه برخوردار می‌شوند.

نیاستی با اشاره به اینکه تمام روستاییان در استان همدان به صورت رایگان فارغ از دهک‌بندی، بیمه سلامت دارند، تصریح کرد: از قشر روستاییان در استان همدان، ۶۵۴ هزار نفر بیمه شده بیمه سلامت داریم که به صورت رایگان بیمه شدند.

وی با بیان اینکه برای بیمه دهک‌های بعدی تخفیف‌هایی خوبی در نظر گرفته شده است، افزود: تنها دهکی که باید هزینه کامل بیمه را پرداخت کند دهک ۱۰ است و دهک‌بندی هم در اختیار سازمان هدفمندی است و ارتباطی به سازمان سلامت بیمه ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت در استان همدان در پایان عنوان کرد: در همدان از مجموع یک میلیون ۷۵۰ هزار نفر جمعیتی که رسماً در آخرین سرشماری اعلام شد، نزدیک به یک میلیون و ۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که چیزی نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت استان را پوشش داده‌ایم.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

1 × 3 =