• امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
0

دست‌فروشان شهر فیروزان ساماندهی می‌شوند

  • کد خبر : 225853
  • 28 مهر 1403 - 9:59
دست‌فروشان شهر فیروزان ساماندهی می‌شوند
در جلسه رئیس حوزه قضایی بخش خزل نهاوند با شهردار و اعضای شورای شهر فیروزان بر ضرورت ساماندهی قشر زحمت‌کش دست‌فروش این شهر تأکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر همدان»، نشست رئیس دادگاه عمومی بخش خزل با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فیروزان در محل دادگاه این بخش برگزار شد.

در این جلسه با توجه به نارضایتی مردمی و انعکاس این موضوع به دستگاه قضایی مصوب شد با قید فوریت اعضای شورای شهر برنامه‌ای جهت ساماندهی دست‌فروشان در سطح شهر ارائه و با در نظر گرفتن مکان مناسب بدون اینکه به کسب این قشر زحمت کش جامعه خللی وارد شود برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

عرفان رضایی رئیس حوزه قضایی بخش خزل در این جلسه گفت: توجه به مبلمان و زیبایی ظاهری شهر فیروزان به عنوان دروازه ورود مسافران و زوار عتبات عالیات و همچنین با توجه به تردد روزانه صدها نفر مسافر و عبور صدها دستگاه خودرو و اسکان موقت تعداد زیادی از مسافران بویژه زوار عتبات عالیات ضرورت دارد.

وی افزود: نه تنها در ایام اربعین بلکه در طول ایام سال در شهر فیروزان ضرورت دارد چهره شهر چهره شاداب و زیبایی باشد تا در اذهان مسافران و زوار ماندگار شود.

رضایی اظهار داشت: عدم ساماندهی دست‌فروشان به مطالبه مردمی تبدیل شده تا جایی‌که دستگاه قضایی چاره‌ای جز ورود به این موضوع را ندارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل شهرداری مکلف است در موعد مقرر اعلام شده نسبت به ایجاد مکانی مناسب جهت ساماندهی دست‌فروشان اقدام کند.

رئیس حوزه قضایی بخش خزل به دغدغه دیگر شهروندان فیروزانی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته توجهی به ایجاد پارکینگ در هنگام صدور مجوز احداث بناها نشده و این عدم توجه امروز موجب شده در خیلی از مناطق شهر فیروزان با مشکل پارکینگ خودروی واحد‌های چند طبقه مواجه شویم.

رضایی بیان کرد: برای حل این مشکل شهرداری موظف است در هنگام صدور مجوز و پروانه ساخت، فرد سازنده را نسبت به احداث پارکینگ برای واحد‌های مسکونی، تجاری و اداری مکلف کند.

وی به یکی دیگر از مشکلات اهالی شهر فیروزان و بعضاً روستاهای بخش خزل اشاره کرد و گفت: با توجه به نارضایتی مردم از نحوه تهیه نان و کمبود نانوایی در سطح شهر فیروزان نیازمند پیگیری عاجل مسئولان مربوطه هستیم لذا به زودی جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی مرتبط با موضوع تشکیل شود تا نسبت به افزایش تعداد نانوایی‌های سطح شهر اقدام شود.

در ادامه لرستانی رئیس شورای اسلامی شهر فیروزان و شیراوند شهردار فیروزان نیز ضمن تأیید همه خواسته‌های ریاست حوزه قضایی به عنوان مدعی العموم تاکید کردند که موارد مطرح شده را برای اجرا پیگیری و در جلسه بعدی نتیجه اقدامات به سمع و نظر ریاست حوزه قضایی خزل و اهالی شهر فیروزان خواهند رساند.

انتهای خبر/ س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.