• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2
شهردار همدان تأکید کرد:

نقش مؤثر شهرداری‌ها در توسعه کشور

  • کد خبر : 225770
  • 26 مهر 1403 - 16:36
نقش مؤثر شهرداری‌ها در توسعه کشور
شهردار همدان با بیان اینکه نقش شهرداری‌ها در توسعه کشور قطعاً مؤثر و مفید است، گفت: اگر نگاه خطی به حوادث و اتفاقات کشور داشته باشیم نقش شهرداری‌ها در ۲۵ سال گذشته صعودی و موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» پیش از ظهر امروز سید مسعود حسینی در اجلاس هفتاد و سوم مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به نقش و جایگاه شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها در حاکمیت و خدمت‌رسانی به مردم، گفت: مدیریت شهری به دلیلی گستردگی که دارد نقدها و حواشی زیادی نیز دارد.

وی با بیان اینکه نقش شهرداری‌ها در توسعه کشور قطعاً مؤثر و مفید است، افزود: اگر نگاه خطی به حوادث و اتفاقات کشور داشته باشیم نقش شهرداری‌ها در ۲۵ سال گذشته صعودی و موفقیت‌آمیز بوده است.

شهردار همدان ادامه داد: از دولت تقاضا داریم توجه ویژه به جایگاه شهرداری‌ها و شوراها داشته باشد و صدای شهرداران و اعضای شوراها شنیده شود.

حسینی با اشاره به اینکه شهر همدان مثل آدم ثروتمندی است که مشکل نقدینگی دارد، تصریح کرد: این مشکل بخاطر دستگاه تولیدی است که باید باشد اما در این سال‌ها نتوانستیم آن را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مدنظر بوده است، عنوان کرد: تنها یک پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ باقی‌مانده است که آن‌ هم به زودی افتتاح خواهد شد.

شهردار همدان ادامه داد: در مدیریت شهری توجه ویژه به هوشمندسازی شهر داشته‌ایم و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد خدمات شهرداری همدان غیرحضوری انجام می‌شود، گفت: در شهر همدان پروانه شهرسازی قابلیت صدور دو هفته‌ای دارد و تمام موارد مربوط به هوشمندسازی در این دوره انجام شده است.

وی با بیان اینکه همدان اولین شهری است که قرارداد ۱۴میلیارد تومانی تصویربرداری هوایی شهر را منعقد کرد، افزود: این تصاویر در آینده برای مباحث عمرانی شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شهردار همدان خاطرنشان کرد: اجرای طرح پارک آبی و پارک فرامنطقه‌ای اکباتان از دیگر اقدامات شهرداری بوده و ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری با شرکت ترکیه‌ای برای ایجاد شهرک ویلایی انجام شده است.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی سند چشم‌انداز ۲۵ ساله در حوزه برنامه‌ریزی انجام شده است، گفت: شهرداری همدان در بازگشت مجدد جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به همدان نقش مؤثری داشت چراکه همدان خواستگاه این جشنواره است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.