• امروز : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 15 October - 2024
0
یادداشت؛

گمنامی حبیب سپاه اسلام در همدان

  • کد خبر : 225508
  • 24 مهر 1403 - 10:56
گمنامی حبیب سپاه اسلام در همدان
در این دوران که شبیه‌خون فرهنگی بیداد می‌کند، احیاء فرهنگ شهدا و دفاع مقدس بهترین وسیله برای مقابله با تهاجم دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ همدان در دوران دفاع مقدس بخاطر موقعیت جغرافیایی‌اش برای جبهه خودی مانند یک پایگاه و قلعه مستحکم، برای استان‌های غربی کشور که هم مرز با کشور متخاصم یعنی عراق، پناهگاه خوبی بود.

البته این خصوصیت فقط منحصر به فقط شهر و استان همدان نبود، مردمان غیور و باتقوای این خطّه، این خصوصیت را داشتند، هر کجا امامین انقلاب اسلامی لازم می‌دانستند بدون تعلل، با عشق و علاقه در آنجا حضور پیدا می‌کردند.

امّا از همان دوران پر از معنویت و شور، فرماندهان و نیروهای همدانی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا می‌کردند، مظلومیت خاصی در جبهه‌ها داشتند و همیشه گمنامان و مخلصان به دنبال عمل به وظیفه بودند.

این مظلومیت و اخلاص برای خودشان خوب و سازنده بود ولی عصر کنونی که فرهنگ ما دیگر نمی‌توان دقیقاً گفت مورد تهاجم، شبیه‌خون فرهنگی یا هرچیزی که می‌توان نامگذاری کرد، قرار گرفته و به شدت به فرهنگ شهدا و دفاع مقدس برای مقابله با این تهاجمات احتیاج دارد.

حاج حسین همدانی که روزگاری جبهه غرب کشور و منطقه بازی‌دراز مفتخر بود که نام حاج‌حسین عزیز و نیروهایش را یدک می‌کشد و به آن جبهه، بخاطر رشادت‌ها و دلاوری‌های این فرمانده غیور و نیرو‌های مخلصش، جبهه همدانی یا همدانی‌ها می‌گفتند.

شاید لازم باشد شهدا همانگونه که شهید مصیب مجیدی به شهید علی چیتسازیان راهکار نشان داد، به ما هم راهکار نشان دهند، چرا که دارالمومنین همدان این روزها از نظر فرهنگی بشدت پایش می‌لغزد!

شانزدهم مهر ماه هر سال یادآور شهادت کهنه سرباز انقلاب اسلامی یعنی حبیب سپاه اسلام فرمانده دلاور‌مان حاج حسین همدانی است، گویا همدان با او و دیگر شهدا و رزمندگان قهر کرده‌ است، چرا که نه صدا و سیما و نه حتی ارگان‌های دیگر که یکی از وظایف ذاتی شأن نشر آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است در سالگرد این بزرگ مرد، کار فاخری را انجام نداده و این مراسم را خیلی مختصر و جزئی برگزار کردند.

البته ساخت سریال، تئاتر و انیمیشن و از این دست فعالیت‌ها که نیاز به حمایت دارند پیشکش، حداقل هر اداره‌ای اندکی از هدر رفت بودجه‌های سمینارهایش که هرساله برگزار می‌کنند جلوگیری کرده و صرف این امورات کنند.

مگر امام راحل نفرمودند: در نظام جمهوری اسلامی، هر مسئولی نگاه مهدوی نداشته باشد؛خـــائـــن است!!!!

مگر غیر از این‌ است که دفاع مقدس و مهدویت با یکدیگر هم‌پیمان و متّحد هستند و خواهند بود. بنابراین قدمی برای نشر آموزه‌های والای دفاع مقدس و فرهنگ ناب جبهه‌ها برداشته نمی‌شود مگر اینکه توجه افراد بیشتری جذب سپاه حق می‌شوند و الگوی زندگی‌شان را براساس فعّالیّت ظهور امام زمان ارواحنا فداه تغییر می‌دهند.

به امید روزی که در مسیر درست قدم نهاده و مانند شهدا، وقت‌شناس باشیم، برای رسیدن به اهداف ناب نظام‌اسلامی کوتاهی نکنیم چراکه به قول مقام معظم رهبری به قلّه نزدیک شده‌ایم.

طاهره ساعتی معصومی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.