• امروز : شنبه, ۲۱ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 12 October - 2024
0
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان پیش‌بینی کرد:

شرایط جوی آرام تا پایان هفته

  • کد خبر : 225361
  • 21 مهر 1403 - 9:17
شرایط جوی آرام تا پایان هفته
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: به طور کلی شرایط جوی هفته پیش‌رو استان همدان آرام است و آخر هفته ناپایداری و سرعت باد هم بیشتر می‌شود.

روح‌الله زاهدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه شرایط آب‌وهوای این روزها شرایط مطبوع و خوبی است، اظهار کرد: در طول سبقه بلند مدت ما به طور کلی بارش‌ها با یک تأخیری شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه باتوجه به اینکه برخی از محصولات کشاورزی برداشت نشده این تاخیر در بارندگی متناسب است، گفت: هفته پیش‌رو ابرهایی در آسمان استان داریم اما بارش نداریم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه استان ما دماهای کمینه و پیشینه شرایط خوبی را دارد، افزود: در طی روزهای آینده دمای ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دماهای طی روز دمای شهر همدان بین ۲۵ تا ۲۷ درجه پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در سایر نقاط استان به نسبت شرایط دمایی که دارند ۵ درجه اختلاف دما دارند.

زاهدی با بیان اینکه آخر هفته گستردگی ابرها بیشتر می‌شود و ممکن است در نقاط شمالی استان بارش‌هایی را به صورت پراکنده داشته باشد، تصریح کرد: به طور کلی شرایط جوی آرام است و آخر هفته ناپایداری و سرعت باد هم بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از نظر دمایی هر سال که می‌گذرد می‌گوییم گرم‌ترین سال و و هر ماه که می‌گذرد می‌گوییم گرم‌ترین ماه سال بود و این به دلیل پدیده تغییر اقلیم و گرمایش جهانی است، ابراز کرد: دمای صبحگاهی نسبت به مدت مشابه بلند مدت بیشتر شده است و در کره زمین این اتفاق رخ داده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای صبحگاهی با دمای نزدیک به ظهر ۲۰ درجه اختلاف دارد، خاطرنشان کرد: همدان به دلیل کوهستانی بودن اختلاف بین کمینه و پیشینه اختلاف دما ۲۰ درجه است و از لحاظ کیفیت هوا شرایط قابل قبولی داریم وی طی ساعاتی شرایط پاک هوا را می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.