• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
1
مدیر صندوق بیمه کشاورزان و عشایر استان همدان:

۱۶۵ هزار همدانی زیر پوشش بیمه رفتند

  • کد خبر : 225028
  • 16 مهر 1403 - 9:38
۱۶۵ هزار همدانی زیر پوشش بیمه رفتند
مدیر صندوق بیمه کشاورزان و عشایر استان همدان با بیان اینکه در استان همدان از سال ۸۴ تا امروز بیش از یکصد و ۶۵ هزار نفر عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر شدند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر نیز به صورت ماهیانه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت سرپرست و خانواده دریافت می‌کنند.

حاتم شکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه از سال‌ها پیش همه اصناف و اقشار کشور از پوشش بیمه‌های اجتماعی طبق قانون برخوردارند، گفت: قشر تولیدگر یعنی روستاییان و عشایر پیش از سال ۸۴ هیچ پوشش بیمه اجتماعی نداشتند و این خلاء وجود داشت اما در سال ۸۴ صندوقی به نام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان با چند هدف ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه کاهش مهاجرت روستاییان به شهر، کاهش فقر مطلق و ایجاد عدالت اجتماعی از اهداف تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان بود، افزود: این فرصت خوبی بود و طبق قانون همه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال که ساکن مناطق روستایی و عشایری هستند، فارغ از اینکه فرد شاغل است یا خیر می‌توانند در این صندوق بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان و عشایر استان همدان خاطرنشان کرد: این حق بیمه به صورت سالیانه است و ۷۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند و بخش کمی توسط روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود.

شکری با بیان اینکه علت اینکه پرداخت حق بیمه سالیانه است به درآمد روستاییان و عشایر باز می‌گردد، گفت: چون درآمد آن‌ها سالیانه است و به صورت سالی یکبار به نسبت درآمد می‌توانند حق بیمه پرداخت و از مزایا بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تا امروز بیش از سه میلیون نفر در کشور عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر شدند، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز در حال حاضر مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان و عشایر استان همدان ادامه داد: در استان همدان از سال ۸۴ تا امروز بیش از یکصد و ۶۵ هزار نفر عضو این صندوق شدند و بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر نیز ماهیانه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت سرپرست و خانواده دریافت می‌کنند.

شکری ادامه داد: اتفاق خوبی که سال قبل داشتیم این بود که تمامی مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند هستند و فرزند سوم آن‌ها متولد سال ۱۳۹۶ به بعد متولد شده به صورت رایگان و با کمک صد در صدی دولت به مدت هفت سال از پوشش بیمه روستاییان بهره‌مند شدند.

وی در پایان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۴ هزار نفر از مادرانی را شناسایی کردیم که شامل این طرح می‌شوند، افزود: در راستای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این افراد به صورت رایگان عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر می‌شوند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.