• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
0
شروع سال تحصیلی در یکی از روستاهای بهار بدون معلم؛

ساربانلر معلم ندارد

  • کد خبر : 225020
  • 16 مهر 1403 - 9:17
ساربانلر معلم ندارد
با شروع سال تحصیلی جدید در شهرستان بهار، یکی از روستاهای بخش صالح آباد بنابر پیام والدین دانش‌آموزان معلم ندارد که مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار به آن پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ با فرارسیدن سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان و معلمان با شور و اشتیاق زیادی در کلاس‌های درس برای شروع سال تحصیلی جدید حاضر شدند.

یکی از مشکلات دامن‌گیر آموزش و پرورش در حوزه کم‌بود معلم است که مدتی است با پایان خدمت بسیاری از معلمان و بازنشستگی آنان، این مشکل در بسیاری از شهرستان‌ها وجود دارد.

آموزش و پرورش با اقدامات مختلف هم‌چون، به‌کارگیری بازنشستگان و یا نیروهای استخدامی اقدام به پُر کردن این خلأ کرده است.

شهرستان بهار نیز از این موضوع مستثنی نیست و در سال تحصیلی جدید با کم‌بود حدود ۵۵ نیروی معلم مواجه بود که با اتخاذ این تدابیر سعی در جبران کم‌بود نیرو کرده است.

اما روز گذشته پیامی از والدین دانش‌آموزان در روستای ساربانلر از پخش صالح آباد شهرستان بهار مبنی بر نبود معلم پس از دو هفته در کلاس درس به پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان ارسال شد.

یکی از والدین دانش‌آموزان گفت: لطفاً به‌گوش مسئولان مربوطه برسانید که امروز ۱۵مهرماه بود و دو هفته از اول سال تحصیلی گذشته است، اما متأسفانه دانش‌آموزان در مدرسه روستای ساربانلر از توابع بخش صالح‌آباد شهرستان بهار هنوز در کلاس‌های درس خود معلم ندارند و شیرینی آغاز سالِ تحصیلی برای آنان با نبود معلم تلخ شده است.

حسین فیض‌اللهی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: با توجه به موضوع مطرح شده در روستای ساربانلر از توابع بخش صالح‌آباد، سال تحصیلی جدید با همکارانِ مورد نیاز در آموزشگاه آغاز شد، اما با توجه به مواردی که خود اولیاء دانش‌آموزان در جریان هستند به درخواست خود اهالی، معلم مربوطه جابه‌جا شد و تا زمان تأمین نیرو، مدیر مدرسه، کلاس‌ها را اداره خواهند کرد و کلاس بدون معلم نیست.

با اجرا شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اقدامات خوبی در سال‌های اخیر رخ داده است اما مشکل کم‌بود معلم هم‌چنان گریبان‌گیر آموزش و پرورش است.

هرچند که مدیران آموزش و پرورش استان همدان برای برطرف نمودن مشکل کم‌بود معلم تلاش می‌کنند تا هیچ کلاسی بدون معلم نباشد، اما در سطح کلان وزارت‌خانه باید برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشید.

آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌هایی است که رهبر انقلاب بارها به توجه و تحول در آن بسیار تأکید داشتند و این وزارت‌خانه را یک عنصر مهم تربیتی و آینده ساز جامعه عنوان کردند.

هرچند که تأمین نیرو برای کم‌بود معلم از وظایف آموزش و پرورش است اما باید دقت داشت که در جذب نیرو برای تربیت نسل آینده، کیفیت و کارآمدی نیرو همانند گذشته در نظر گرفته شود.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225020

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.