• امروز : چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل اخبار 18231اخبار امروز : 1
1
کارشناس مسائل بین‌الملل:

هدف نتانیاهو معطوف کردن افکار از غزه به لبنان است

  • کد خبر : 224703
  • 11 مهر 1403 - 7:37
هدف نتانیاهو معطوف کردن افکار از غزه به لبنان است
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه نتانیاهو تلاش می‌کند آنقدر شلوغ کند تا شهروندان رژیم کودک‌کش صهیونیستی فراموش کنند که نتانیاهو قول آزادی اسرا و نابودی حماس را داده بود و هیچکدام عملی نشد، گفت: او تلاش کرد با اتفاقات لبنان محبوبیت خود به عنوان یک قهرمان اسرائیل افزایش دهد و فعلا با این راهبرد حرکت می‌کند.

محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی در رأس آن‌ها نتانیاهو در یک سال گذشته اهدافی مثل آزادی اسراء و نابودی حماس داشت که به هیچ کدام نرسید، گفت: نتانیاهو در حکومتش به بن‌بست خورد و شاهد تظاهرات چندصد هزارنفری شهروندانش علیه او بودیم.

وی با اشاره به اینکه پس از آنکه نتانیاهو متوجه شد در غزه اهدافش پیش نمی‌رود، افزود: در نتیجه تصمیم گرفت ذهن‌ها را به سمت دیگری معطوف کند و درگیری‌ها با لبنان را آغاز کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: نتانیاهو در ابتدا با انفجار پیجر و بی‌سیم‌ها سعی کرد تا ذهن‌ها را منحرف کند و سپس به ترور افراد تأثیرگذار و در نهایت ترور شهید سیدحسن نصرالله اقدام کرد تا افکار اسرائیل را از بن بست غزه منحرف سازد.

کوشکی با بیان اینکه نتانیاهو تلاش کرد با اتفاقات لبنان محبوبیت خود به عنوان یک قهرمان اسرائیل افزایش دهد، گفت: او تلاش می‌کند آنقدر شلوغ کند تا شهروندان رژیم کودک‌کش صهیونیستی فراموش کنند که نتانیاهو قول آزادی اسرا و نابودی حماس را داده بود و هیچکدام عملی نشد.

وی با تأکید بر اینکه نتانیاهو به قیمت نابودی لبنان و آوارگی مردم تصمیم گرفت کاری کند تا مدتی دیگر در قدرت باقی بماند، افزود: فعلا با این راهبرد حرکت می‌کند و عملاً موفق شده حواس همه را از غزه، معطوف به لبنان کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: نتانیاهو بعداز ترور سیدحسن نصرالله اعلام کرد که قوی‌ترین فرماندهان مقاومت را به شهادت رساند و همین قهرمان‌سازی از خودش موفقیت آمیز بود چرا که چند شبی است دیگر در مناطق اشغالی تظاهرات چند صدهزار نفری علیه نتانیاهو برگزار نشده و حتی حمایت‌ها از او بیشتر شده است.

کوشکی با بیان اینکه احزاب رژیم غاصب صهیونیستی نیز رویکرد مثبت به نتانیاهو نشان می‌دهند، اظهار کرد: همه این اتفاقات موفقیت برای او محسوب می‌شود تا شکستی که در غزه خورده است به چشم نیاید.

وی در پایان با اشاره به اینکه با چنین اتفاقاتی حزب‌الله همچنان مقاوم است و به سمت هدف خود مسیر را ادامه می‌دهد، گفت: طبیعتاً فقدان کسی مثل شهید نصرالله دشوار است و جبران پذیر نیست چون سه نسل از شیعیان و مردم لبنان با او رشد کردند و با او خاطره دارند اما نکته مهم آن است که حزب الله ساختار فردی ندارد بلکه ساختار مردم نهاد دارد و اگر یک نفر یا صد نفر شهید شوند تعطیل نمی‌شود چون نیروهای زیادی هستند که جایگزین شهدا شوند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.