• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
0
نماینده کمیته جستجوی مفقودین استان همدان خبر داد:

تشییع پیکر شهید خاکی‌زاده بر دستان مردم همدان

  • کد خبر : 224624
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
تشییع پیکر شهید خاکی‌زاده بر دستان مردم همدان
نماینده کمیته جستجوی مفقودین استان همدان با بیان اینکه پیکر پاک همافر شهید محمد خاکی‌زاده فردا صبح در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان تشییع می‌شود، گفت: روز پنج‌شنبه نیز پیکر پاک این شهید از میدان امام خمینی(ره) تشییع و در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده می‌شود.

بهرام دوست‌پرست در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه همافر شهید محمد خاکی‌زاده در مردادماه سال ۱۳۵۹ یعنی یک‌ماه قبل از آغاز جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، گفت: شهید صیاد شیرازی در آن ایام به پایگاه شهید نوژه آمدند و خبر دادند که نیروهای ضد انقلاب کوموله و دموکرات شهر بانه را محاصره کردند و شهر بانه در آستانه سقوط است در نتیجه این شهید بزرگوار و تعدادی از همافران پایگاه هوایی داوطلب و اعزام به منطقه شدند.

وی با اشاره به اینکه بخاطر آتش سنگین دشمنان، هلی‌کوپترها محاصره می‌شوند، افزود: این شهید بزرگوار مجروح و اسیر می‌شود، مدتی در زندان یکی از روستاهای سردشت در شرایطی بسیار افتضاح توسط گروهک‌های ضد انقلاب در اسارت می‌ماند و بخاطر عدم همکاری با ضد انقلاب در جنگل‌های اطراف به همراه تعدادی از همرزمانشان تیرباران و در نهایت به شهادت می‌رسند.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین استان همدان ادامه داد: پیکر مطهر شهید را در همان منطقه با دستان و پاهای بسته دفن می‌کنند؛ این شهید بزرگوار فارغ‌التحصیل آمریکا و افسر ارشد بود، ایشان متأهل و دارای فرزند بودند و در شرایط قبل از جنگ تحمیلی برای دفاع از وطن رفت و دیگر خبری از او نشد.

دوست‌پرست با بیان اینکه سال‌های سال این شهید عزیز مهجور مانده و کسی خبری از ایشان نداشت، تصریح کرد: چندی پیش گروه‌های تفحص در منطقه‌ای که این شهدا به خاک سپرده شده بودند مشغول به تفحص شدند و پیکر پاک تعدادی از شهدا از جمله همرزمان ایشان را پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه برادر این شهید بزرگوار از پیدا شدن پیکر همرزمان برادرش اطلاع پیدا کرده بود و سپس با ما ارتباط گرفت و اطلاع داد که برادرش نیز در آن‌جا حضور داشته، افزود: بلافاصله اطراف همان منطقه را تفحص کردیم و پیکر پاک این شهید بزرگوار را از زیر خروارها خاک با کند و کاوهای زیاد پیدا کردیم و از طریق دی اِن اِی موفق به شناسایی پیکر شدند.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین استان همدان خاطرنشان کرد: سردار باقرزاده از تهران تشریف آوردند و طی مراسم با شکوهی پیدا شدن پیکر این شهید بزرگوار را به خانواده ایشان اعلام کردند.

دوست‌پرست با بیان اینکه طی مراسم با شکوهی پیکر این شهید در مرکز پایگاه هوایی تهران تشییع شد، گفت: پیکر مطهر این شهید بزرگوار به معراج شهدای شهرک فرهنگیان همدان منتقل شده است که عصر امروز مردم می‌توانند برای زیارت این پیکر حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه پیکر پاک این شهید فردا در پایگاه نوژه همدان تشییع می‌شود، تصریح کرد: سپس مراسم شب وداع در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان برگزار و صبح روز پنج‌شنبه مراسم تشییع از میدان امام خمینی(ره) آغاز و نماز شهید اقامه می‌شود.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: پیکر پاک این شهید در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224624

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.