• امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
0
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان مطرح کرد:

لزوم واگذاری معادن به تعاونی‌ها

  • کد خبر : 224411
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
لزوم واگذاری معادن به تعاونی‌ها
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: یکی از راهکارها در حوزه معدن در راستای عدالت اقتصادی در اختیار قرار گرفتن معادن در بخش تعاونی‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدا بیان اینکه یکی از مصادیق تقوا پذیرش حق است، اظهار کرد: انسان باید حق، آیات و سخن انبیای الهی را تکذیب نکند.

وی با بیان اینکه وقتی قرآن کریم برخی انبیا را توضیح می‌دهد می‌فرماید آن‌ها در مقابل پذیرش حق مقاومت نکردند، افزود: در تاریخ اقوامی مانند بخشی از بنی‌اسرائیل که صهیونیست هستند در مقابل حق ایستادند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به جنایت‌های اسرائیل گفت: قوم بنی اسرائیل در زمان حضرت موسی وقتی از رود نیل رد شدند با اینکه معجزه خدا و کرامات حضرت موسی و غرق شدن فرعون را دیدند اما بعد از چند روز که حضرت موسی به طور سینا رفت آن‌ها گوساله‌پرست شدند.

وی با بیان اینکه بنی اسرائیل قاتل انبیاء هستند، تصریح کرد: قرآن کریم یک سابقه تاریخی از یک قومی گزارش می‌دهد که انبیائی که از خودشان بود را کشتند.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه اینجا این سوال مطرح است که ملتی که پیغمبر خود را می‌کشد به زن و کودک رحم می‌کند، ابراز کرد: امروز باقیمانده این نسل ۴۱ هزار زن و کودک در غزه را می‌کشند.

وی با بیان اینکه در برخی روایات آمده که برخی از این قوم از طلوع فجر تا طلوع آفتاب ۷۰ پیغمبر می‌کشدند و وقتی آفتاب طلوع می‌کرد به شغل خود مشغول می‌شدند، مطرح کرد: آیا می‌شود در مقابل صهیونیست‌ها که سابقه تاریکی دارند از منطق حرف زد؟ آیا می‌شود با این قوم مذاکره کرد و از حقوق بشر حرف زد؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه با وجود این قوم نباید انتظار داشته باشیم سازمان‌های بین‌المللی با آن‌ها گفتگو کنند و آن‌ها را محکوم کنند و آن‌ها آتش‌بس اعلام کنند، تأکید کرد: ما با یک قومی که یک سابقه تاریخی مواجه هستیم قومی که قاتل انبیاء است به زن و کودک هم رحم نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در مقابل یک قوم لجوج که عناد دارد و کفر محض و از خبیث‌ترین کفار است باید مقاومت کرد، همین کاری که جبهه مقاومت و حزب‌الله انجام می‌دهد، عنوان کرد: امروز برای نجات اسلام در مقابل این قوم و امثال آن‌ها چاره‌ای جز مقاومت وجود ندارد که وعده الهی هم همین است.

شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه دست خدا پشت سر سربازان اسلام است، ابراز کرد: امروز حزب‌الله به پشتوانه خدا می‌جنگد و با قوت و قدرت ایستاده است در حالی که به ظاهر خسارت‌هایی به آن وارد شده است.

وی با اشاره به آیات قرآن با بیان اینکه دشمن باید بداند اگر تعداد زیادی از مردم را به شهادت برساند به خود خدا می‌رسد، تأکید کرد: امروز همه باید از غزه حمایت کنیم که از تأکیدات مقام معظم رهبری مبارزه با صهیونیست است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در جریان مقاومت و کشورهای اسلامی و همچنین بین مسئولین به یک وحدت و انسجام نیاز داریم، گفت: امروز جریان رسانه‌ای دشمن بنا دارد علاوه بر حمله نظامی در جبهه مقاومت شکاف ایجاد کند.

وی با اشاره به حواشی سفر اخیر رئیس جمهور مطرح کرد: دشمن به دنبال پررنگ کردن حواشی این سفر بود و می‌خواهد بگوید اختلاف وجود دارد در حالی که هیچ اختلافی در جبهه مقاومت و حمایت از جبهه مقاومت چه در داخل بین مسئولین کشور و چه در خارج بین فرماندهان جبهه مقاومت وجود ندارد.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه از اظهارات رئیس‌جمهور در خصوص جبهه مقاومت در سازمان ملل تشکر می‌کنم، گفت: رئیس‌جمهور از غزه و جبهه مقاومت حمایت کردند که قابل تقدیر است و وحدت در بین مسئولین وجود دارد و تصمیمات در این زمینه گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل می‌تواند بسیاری از واقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را برای همه روشن کند، یادآور شد: رئیس‌جمهور در سازمان ملل از صلح صحبت کردند و گفتند ما اهل جنگ نیستیم که حرف درستی است کشور جمهوری اسلامی اهل جنگ نیست موشک درست نکرده است که به کشور دیگری حمله کند بلکه برای دفاع از خود اقدام به ساخت موشک کرده‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان کرد: در لحظه‌ای که رئیس جمهور ما در سازمان ملل سیاست‌های کلی را بیان می‌کند کشور مقابل تحریم‌ها را افزایش می‌دهد و تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کند.

وی با اشاره به حادثه معدن طبس با عرض تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان با بیان اینکه کشور ما در حوزه معادن جزء ۱۰ کشور برتر دنیا است، عنوان کرد: بر اساس آمار سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۳۴ هزار شاغل در معادن وجود دارد وزارت صنعت، معدن و تجارت یک برنامه راهبری برای این حوزه با هدف عدالت اقتصادی تدوین کرده است.
شعبانی‌موثقی با بیان اینکه در استان همدان هم معادن بسیار خوبی وجود دارد اما این سوال مطرح است که چه مقدار مردم از این معادن بهره‌مند می‌شوند؟ تصریح کرد: طبق برنامه راهبردی وزارت صمت باید از معادن در راستای عدالت اقتصادی استفاده کنیم و باید ساز و کاری طراحی شود که کارگران ما سهامدار معادن باشند نه اینکه یک کارگر با حقوق اندک کار کند در حالی که درصدی از معادن امنیت کافی ندارد و اتفاقی بیفتد که باعث ناراحتی همه جامعه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق آمارها فقط ۵ تا ۸ درصد معادن در اختیار تعاونی‌ها است و یکی از راهکارها در حوزه معدن در اختیار قرار گرفتن معادن در بخش تعاونی‌ها است، خاطرنشان کرد: در تعاونی‌ها عموم مردم عضو و سهام‌دار هستند و باید در شهرستان‌هایی که معدن وجود دارد مردم آن شهرستان از آن بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بخش عظیمی از معادن ما در اختیار بخش خصوصی و بخشی در اختیار دولت است، تأکید کرد: باید بخش تعاونی در زمینه معادن فعال شود و در عدالت اقتصادی موثر عمل کند.

وی با بیان اینکه در دهه نود و چند سال اخیر اتفاقات مشابه حادثه طبس را داشتیم و این اتفاق اولین بار نیست که رخ می‌دهد، عنوان کرد: دولت باید در برنامه راهبردی سازمان صمت تدبیری بیاندیشید که معادن ایمن شوند.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.