• امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
1
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان تاکید کرد:

آموزش رکن اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 223936
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
آموزش رکن اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه بهترین ابزار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش است، گفت: آموزش به‌عنوان رکن اصلی پیشگیری بوده، ما هرچقدر در حوزه مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی در جامعه مردم را با آموزش آگاه کنیم، بازخورد بهتری خواهیم داشت.

حمزه عبدکمند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص مباحث فرهنگی، اجتماعی و اولویت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یک معضل فراگیر در سطح جامعه همواره باید مورد توجه و پیگیری باشد.

وی افزود: با توجه به تجربیاتی که در طول این سالیان متمادی به دست آمده جهت‌گیری‌ها و رویکرد دستگاه‌های مختلف در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌سمت رویکرد فرهنگی و آموزشی رفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه بهترین ابزار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش است، تاکید کرد: آموزش به‌عنوان رکن اصلی پیشگیری بوده، ما هر چقدر در حوزه مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی در جامعه مردم را با آموزش، آگاه کنیم، بازخورد بهتری خواهیم داشت.

عبدکمند با تاکید بر اینکه هزینه در راستای آگاهی مردم، به‌نوعی سرمایه گذاری حساب می‌شود، تصریح کرد: این آموزش‌ها باعث رشد جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به‌شرایط کشور و بررسی‌هایی که انجام شده ما در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی آسیب‌های مختلفی داریم،بنابراین آموزش همگانی، باعث کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان خاطرنشان کرد: در مجموع ما ۱۶ تا آسیب اجتماعی داریم، برطبق برآوردهایی که به‌دست آمده سرآمد این آسیب‌ها به‌جهت فراگیری، گسترش و پراکندگی، اعتیاد است.

عبد‌کمند همچنین افزود: مبنای این صحبت ما برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری به‌عنوان سرفصل و فصل‌الخطاب برای مسئولان است که می فرمایند: اعتیاد و مواد مخدر اولویت‌دارترین آسیب اجتماعی کشور است.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.