• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
رئیس پلیس راهور استان همدان خبر داد:

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوتی در همدان

  • کد خبر : 223909
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۲۹
کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوتی در همدان
رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه برخی از شهروندان نسبت به ایجاد سرعتکاه‌ها در خیابان‌ها انتقاد دارند، گفت: آمار تصادفات فوتی در سال‌های قبل خیلی بالا بود و مجبور شدیم آرام‌سازی سرعت در سطح معابر شهر همدان را انجام دهیم که همین موجب شد امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوتی باشیم.

ابراهیم فارسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» با بیان اینکه ترافیک یکی از دغدغه‌های اصلی مردم نه تنها در شهر ما بلکه در کشور شده است، گفت: تا چند سال پیش خبری از ترافیک نبود اما در سال‌های اخیر میزان افزایش تردد موجب ترافیک در برخی ساعات شده است.

وی با اشاره به اینکه البته همدان گره ترافیکی آنچنانی ندارد، افزود: تراکم جمعیت در شهر همدان بالای ۹۰ درصد است و این موجب تردد زیاد می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان همدان خاطرنشان کرد: نبود عرض مناسب در خیابان‌ها و موقعیت خاص شهر همدان که دایره‌ای و تک‌هسته‌ای است موجب می‌شود شهر با ترافیک درگیر شود.

فارسی با بیان اینکه نحوه حرکت خودروها و انتخاب خیابانی که قصد دارند از آن تردد کنند در میزان ترافیک تأثیر دارد، تصریح کرد: توقف‌های سد معبر در تقاطع‌ها و همچنین تردد خودروهای تک‌سرنشین در شهر زیاد دیده می‌شود که علت دیگر ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم تردد غیر ضروری را حذف کنیم بسیاری از از مشکلات ترافیکی برطرف می‌شود، عنوان کرد: از هفته آینده نیز مدارس بازگشایی می‌شوند و با افزایش تردد شاهد افزایش ترافیک خواهیم بود اما اگر از پارک دوبله جلوی مدارس جلوگیری شود کمتر با ترافیک مواجه می‌شویم.

رئیس پلیس راهور استان همدان ادامه داد: برخی از دور برگردان‌ها نیز جانمایی شده و از نظر ما جا نمایی آن‌ها درست نیست و همین دوربرگردان‌ها ایجاد ترافیک می‌کند.

فارسی با بیان اینکه سرعتکاه‌ها در راه‌ها نصب شده اما برخی از شهروندان نسبت به آن‌ها انتقاد دارند، افزود: آمار تصادفات فوتی در سال‌های قبل خیلی بالا بود و مجبور شدیم آرام‌سازی سرعت در سطح معابر شهر همدان را انجام دهیم که همین موجب شد امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوتی باشیم.

وی در پایان با تأکید براینکه ۱۶ سامانه ثبت تخلف سرعت در سطح معابر در رینگ دوم شهر نصب شده است، گفت: روشنایی معابر در شب‌ها خصوصا در معابر اصلی و ایمن‌سازی معابر انجام شده که در کاهش تصادفات تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.