• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
فرماندار همدان مطرح کرد:

ضرورت ایجاد سیستم حمل و نقل پیشرفته در همدان

  • کد خبر : 223855
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
ضرورت ایجاد سیستم حمل و نقل پیشرفته در همدان
فرماندار همدان گفت: کارشناسان تشخیص می‌دهند یک سیستم حمل و نقل پیشرفته برای همدان لازم و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» مسلم مخفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته وحدت با بیان اینکه در قرآن بزرگترین ویژگی پیامبر(ص) خلق نیکو و رفتار پسندیده او با مردم ذکر شده و این ویژگی را رمز موفقیت ایشان دانسته است، اظهار کرد: در قرآن به ما توصیه شده که که سیره و روش پیامبر(ص) برای خود الگو بگیریم که با الگوگیری از آن‌ها در زندگی توفیقات کثیری کسب خواهیم کرد.

وی با بیان ای از روزی که توفیق پیدا کردم خدمت‌گذار مردم همدان باشم، یکی از گله‌ها و معضلات که با آن رو به رو بودیم مسئله ترافیک بود، گفت: چیزی حدود دو دهه در راستای ارتقای زیرساخت های ترافیکی عقب‌ماندگی داریم.

فرماندار همدان ابراز کرد: نمی‌گویم کاری انجام نشده اما نسبت به سرعت اضافه شدن به خودروها، جمعیت و ایاب و ذهاب اقدامات کارهایی که برای رفع ترافیک انجام شده هماهنگی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سطح همدان با حمل و نقل پیر و فرسوده مواجه هستیم نمی‌توانیم همه مردم را به این راستا هدایت کنیم چرا که از سرعت کافی و تعداد کافی برخوردار نیست، عنوان کرد: عدم فرهنگ ترافیک در شهر همدان باعث ترافیک می‌شود.

مخفی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها اصلاح هندسی، عریض شدن خیابان‌ها به کاهش ترافیک کمک می‌کند، تاکید کرد: علاوه بر مشکل زیرساخت‌ها پیر بودن سیستم حمل و نقل عمومی و فرهنگ ترافیک سه مورد اساسی در حوزه ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه اگر همه این اقدامات را از پلیس بخواهیم منصفانه نیست و هرچند که پلیس در حد توان خود حضور دارد، گفت: شهرداری‌ هم در نصب دوربین‌های زوج و فرد و موانع کنترل مسیر اتفاقات خوبی افتاد اما در یک دو دهه اخیر عقب هستیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه در بحث پارکینگ عقب افتادگی داریم و با وجود این مشکل در حوزه گردشگری با مشکل پارک خودرو مواجه هستیم، ابراز کرد: بیشترین جلسات در شهرستان جلسات شورای ترافیک بوده است.

وی با بیان اینکه شرایط ترافیکی شهرستان در حوزه آموزش و پرورش خیلی بهتر از پارسال شده است و تعدادی از مدارس که گره ترافیکی داشتند بسته شدند و از طرفی تعدادی از مدارس جابه جا شدند و تعداد زیادی کلاس و معلم به مدارس اضافه شد، مطرح کرد: برای جا به جایی برخی از مدارس مردم با مشکل مواجه می‌شدند که ملاحظه شده است.

مخفی با بیان اینکه در بحث حمل و نقل پیشرفته عمومی اتفاقات خوبی افتاده‌ است و باید از آقای حاجی‌بابایی جهت تراموا ریلی تشکر کنم چرا که تا مرحله خوبی پیشرفته و مصوبات خوبی برای او اتفاق افتاده است، عنوان کرد: در مدیریت شهری باید بعضی سلایق شخصی را باید کنار بگذاریم و بعضی از حداقل دیدن‌ها را باید کنار بگذاریم و باهم یک تصمیم درست را بگیریم.

وی با بیان اینکه کارشناسان تشخیص می‌دهند یک سیستم حمل و نقل پیشرفته برای همدان لازم و ضروری است، عنوان کرد: با شروع سال‌تحصیلی اول مهر یک باره در ۳ مقطع صبح، ظهر و عصر خودروهای زیادی در شهر جریان پیدا می‌کند.

فرماندار همدان با بیان اینکه شناور کردن ساعت ادارات بین ۷ تا ۸ صبح از بار ترافیکی استان کاهش می‌دهد، تصریح کرد: شهرداری نسبت به خط کشی‌ها و نصب دوربین‌ها، اصلاح چراغ‌ها خصوصا در محدوده مدارس اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل هیئت وزیران در سال گذشته ساماندهی و نظارت بر سرویس مدارس به وزارت کشور محول شد که وزارت کشور هم این وظیفه را به شهرداری‌ها ابلاغ کرد، ادامه داد: در سطح شهر‌ها شهرداری ها وظیفه دارند سرویس‌ها را مدیریت کنند، و در کنار شهرداری پلیس و آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

مخفی با اشاره به اینکه تمام خودرو‌ها و راننده ها و والدین سرویس می‌خواهند باید در سامانه سپند ثبت نام کنند، گفت: بر سرویس‌ها هم از لحاظ ایمنی، سلامت و لحاظ قیمت شهرداری، پلیس آموزش و پرورش نظارت کنند و سرویس های مدارس باید برچسب لازم را از شهرداری دریافت و نصب کنند ما هم در صورت رویت تخلف برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از تعزیرات خواسته شده که خوردویی که قیمت را رعایت نکرد، برخورد لازم را داشته باشد، گفت: پلیس آنچه در توان داشته به میدان آورده و حضور حداکثری دارد.

فرماندار با بیان اینکه چند سالی بود رژه ۳۱ شهریور در میدان باباطاهر بود و برای ادارات، خانه‌های مسکونی و منطقه گردشگری مشکلاتی ایجاد می‌شد و نارضایتی‌هایی ایجاد شده بود، عنوان کرد: امسال رژه هفته دفاع مقدس در روز ۳۱ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از گره های ترافیکی در شهر ما میدان بار شهر همدان است، عنوان کرد: میدان بار قدیم اطراف ۵۷ سال پیش تأسیس شده و مشکلات سخت حمل و نقل داشت.
مخفی با بیان اینکه ۸۰ هکتار زمین در نزدیکی پلیس راه همدان برای احداث میدان بار جدید در نظر گرفته‌ایم، مطرح کرد: زیرساخت‌های جا به جایی میدان بار انجام شده و افق ۵۰ ساله همدان و غرب کشور در این میدان‌بار با ساخت ۱۵۰ واحد دیده شده که طی روزهای آتی کلنگ‌زنی خواهد شد و طی یکی دو سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همدان با توجه به اینکه عمدان مرکزیت چهارراه غرب کشور را دارد نقش اساسی در ارائه خدمات دارد، خاطرنشان کرد: بازار حسین‌خانی یکی از گره‌های ترافیکی شهر است و به بازار صنفی صنعتی ۲ منتقل خواهد شد.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223855

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.