• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
رئیس پلیس راهور استان همدان عنوان کرد:

۳۱ شهریورماه بدون محدودیت ترافیکی

  • کد خبر : 223824
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
۳۱ شهریورماه بدون محدودیت ترافیکی
رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: در روز ۳۱ شهریور با توجه به‌جا‌به جایی محل انجام مراسم رژه هیچ‌گونه محدودیت ترافیکی اعمال نخواهد شد.

غلامعلی همایی‌امجد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری تلفات جاده‌ای ۲۳ درصدی کاهش داشته است، اظهار کرد: در استان همدان ۸۸ نقطه و حادثه‌خیز و ‌پر‌تصادف شناسایی شده که از این تعدد ۴۸ نقطه اصلاح و ۱۶ نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه به کارگیری سامانه هوشمند جهت کنترل تردد و برخورد با تخلفات در معابر شهری استان از اقدامات پلیس راهور است، افزود: انجام تبلیغات محیطی و آموزش ترافیکی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در فضای مجازی و چهره به چهره صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان بیان کرد: آمار فراوانی تصادفات بر اساس نوع وسیله مقصر سواری ۶۷ درصد، وانت ۱۳ درصد، کامیون ۱۲ درصد، موتور سیکلت ۶ درصد، اتوبوس و مینی‌بوس یک درصد و ۴۴ درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده است، ادامه داد: علت وقوع تصادفات به علت عدم رعایت فاصله طولی ۷ درصد و عدم رعایت حق تقدم ۱۸ درصد، تجاوز از سرعت مقرره ۸ درصد، تغییر مسیر ناگهانی ۹ درصد، عدم توجه به جلو ۲۸ درصد، عبور از چراغ قرمز یک درصد، عدم توانایی ۲ درصد، تغییر مسیر ناگهانی ۹ درصد، سرعت ۱ درصد و سایر تصادفات ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه تصادفات بر اساس زمان از ۸ صبح تا ۱۲ صبح ۲۴ درصد، ۱۲ ظهر تا ۱۶ عصر ۲۳ درصد، از ۱۶ تا ۲۰ شب ۲۵ درصد، از ۲۰ تا ۲۴ شب ۱۶ درصد است، گفت: آمار جانباختگان درصد در صحنه ۵۸ و جانباختگان در بیمارستان ۴۳ درصد است.

همایی امجد با بیان اینکه اهم اقدامات انجام شده در حوزه خدمات‌رسانی به شهروندان انجام خدمات صدور و تمدید گواهینامه به تعداد ۷۳ هزار و ۲۳۳ جلد است که نسبت به مدت مشابه ۵۴ درصد افزایش داشته است، افزود: از ۵۹ هزار و ۹۴۴ نفر آزمون و گواهینامه اخذ شده است.

وی با بیان اینکه شماره‌گذاری و تعویض پلاک وسایل نقلیه ۴۷ هزار و ۳۸۸ دستگاه انجام شده که نسبت به مدت مشابه ۱۱ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: تعداد ۷ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شده که نسبت به مدت مشابه ۶۸۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه پرونده تصادفات دو هزار و ۹۸۰ جلد پرونده در دادگاه رسیدگی شده است، تأکید کرد: با توجه به اینکه رانندگی مخاطره‌آمیز خط قرمز پلیس راهور است با رانندگانی که تخلفات حادثه‌ساز داشته باشند بدون اغماض برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس راهور استان در سال جاری به میزان ۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش برخورد با تخلفات حادثه ساز داشته است، عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از هشت هزار نفر بدون ثبت نام در آموزشگاه، به صورت یک روزه گواهینامه گرفته‌اند.

همایی‌امجد با اشاره به اینکه در روز ۳۱ شهریور با توجه به‌جا‌به جایی محل انجام مراسم رژه هیچ‌گونه محدودیت ترافیکی اعمال نخواهد شد، تأکید کرد: در خصوص طرح بازگشایی مدارس، با توجه به افزایش تردد در ساعات ابتدایی روز در راستای روان‌سازی ترافیک، صبح هر روز با بهره گیری از کارکنان ستاد راهور استان و همکاران انتظامی شهرتان همدان و کارکنان شیفت‌های استراحت و استقرار عوامل در مسیر های اصلی تردد دانش آموزان و سرویس های مدارش تا مدت یک ماه تا مساعد شدن شرایط‌ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به تمامی دانش‌آموزان و اولیا توصیه می‌شود که با انتخاب سرویس برای دانش‌آموزان خود به کاهش ترافیک سطح شهر کمک کنند، افزود: دانش‌آموزان تا نهایت امکان از خودرو‌های عمومی و یا سرویس‌های شناسنامه‌دار و شناخته شده که در سامانه آموزش و پرورش دارای پرونده هستند استفاده نمایند.

رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه طبق آیین‌نامه حمل و نقل دانش آموزان آموزش و پرورش و شهرداری‌ها مسئول نظارت و کنترل خودرو‌های سرویس مدارس هستند، تصریح کرد: ایجاد سامانه‌های تجمیعی و اینترنتی بر عهده این این ارگان‌ها می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه راهور استان در راستای تردد آسان و امن سرویس‌ها و دانش آموزان اهتمام ویژه داشته و تلاش خود را جهت روان سازی ترافیکی در شروع سال‌تحصیلی دارد، یادآور شد: صلاحیت رانندگان‌سرویس و ایمنی و سلامت خودرو، داشتن معاینه فنی و بیمه شخص ثالث و گواهینامه حتما بایستی انجام و همراه داشته باشند.

همایی‌امجد خاطرنشان کرد: پلیس در صورتی که کمبود مدارک، اضافه داشتن سرنشین را رویت کند برخورد قانونی خواهد داشت.
انتهای خبر: حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223824

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.