• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
1
روستای گنج‌تپه یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان بهار است؛

گنج‌تپه منتظر نگاه مسئولان

  • کد خبر : 223783
  • 28 شهریور 1403 - 7:56
گنج‌تپه منتظر نگاه مسئولان
روستای گنج‌تپه یکی از حادثه‌خیزترین نقاط شهرستان بهار در سوانح رانندگی است که تاکنون ۲۴ نفر براثر تصادفات رانندگی در این محدوده فوت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ روستای گنج‌تپه در ابتدای مسیر شهربهار به شهر لالجین قرار دارد و یکی از نقاط حادثه‌خیز حوادث رانندگی در شهرستان بهار است.

روستای گنج‌تپه به‌دلیل هم‌جواری با جاده اصلی در حد فاصلِ شهر بهار و شهر لالجین که یک مسیر پر تردد است، از نقاط حادثه‌خیز در شهرستان بهار می‌باشد.

حوادث رخ داده در این روستا در زمان‌ خروج وسایل نقلیه از روستا و ورود آن‌ها به‌راه اصلی اتفاق می‌افتد.

یکی از اهالی روستای گنج‌تپه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان گفت: سال‌ها است مطالبات اهالی روستا از مسئولان برای چاره‌اندیشی و تلاش برای برطرف کردن این مشکل با اصلاح نقاط حادثه خیز ادامه دارد.

وی گفت: تصادفات متعددی در این نقطه تاکنون رخ داده است‌که منجر به فوت ۲۴ نفر تاکنون شده است و افراد زیادی نیز در این تصادفات مصدوم شدند.

یکی دیگر از اهالی روستا گفت: چند سال پیش دولت با جاگذاریِ جدا کننده‌های سیمانی موسوم به نیوجرسی، در محدوده گنج‌تپه جریان رفت و برگشت مسیر را از هم جدا کرد تا از تصادف جلوگیری شود، اما این‌کار تا حدی تأثیر داشت و باید راه حلی برای برطرف کردن حوادث تصادفات رانندگی درنظر گرفت.

سید علی حسینی بخشدار مرکزی بهار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان در این‌باره گفت: برای جلوگیری از تصادف در حاشیه راه روستای گنج‌تپه پیگیر جذب اعتبارات هستیم تا با ساختن کُندروی گنج‌تپه از تصادفات رانندگی جلوگیری شود.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای کُندرو، ۳۰ میلیارد ریال است‌که با احداث آن، خطرات حوادث جاده‌ای در آن قسمت به‌شدت کاسته خواهد شد.

ساخت کُندرو برای روستای گنج‌تپه، هم از حوادث مرگبار رانندگی جلوگیری می‌کند و هم برای توقف مسافران و گردش‌گران در بازدید از این روستا محل مناسبی به‌وجود خواهد آمد.

لازم به ذکر است که حد فاصل مسیر میدان شهید سلیمانی شهر بهار تا ابتدای شهر لالجین را که روستای گنج‌تپه در این مسیر قرار دارد، از سال‌ها پیش قرار است به‌عنوان مسیر گردشگری و دروازه ورود مسافران به شهر لالجین، ساماندهی شود.

اما هنوز پس از گذشت سال‌ها برای این مسیر چاره‌ای اندیشیده نشده است و یکی از نقاط حادثه خیز آن، محدوده روستای گنج‌تپه است.

روستای گنج‌تپه یکی از روستاهای نامی و مشهور در استان همدان است‌که در دوران دفاع مقدس ۵۰ شهید را تقدیم کرده است که در استان همدان اولین و در کشور سومین روستا از نظر تعداد شهدا نسبت به جمعیت است.

روستای گنج‌تپه یکی از قطب‌های تولید شوریجات و ترشیجات در استان همدان می‌باشد که محصول خیار آن بسیار شهرت دارد.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

سیزده + پنج =