• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
3
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

مدیریت روابط زوجین از آغاز زندگی مشترک

  • کد خبر : 223644
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
مدیریت روابط زوجین از آغاز زندگی مشترک
آموزش مهارت روابط به زوجین می‌تواند کمک بزرگی به آن‌ها کند تا در آغازین روزهای زندگی مشترک، چالش‌های احتمالی را بدون سختی پشت سر گذاشته و روزهای خوبی برای یکدیگر رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» استحکام خانواده منوط به شرایطی است که زوجین باید در وهله اول نسبت به آن هوشیار بوده و تلاش کنند.

مدیریت روابط زوجین از ابتدایی‌ترین روزهایی که قرار است زن و شوهر بایکدیگر هم‌مسیر شوند تا زندگی و آینده‌ای خوب رقم بزنند اهمیت دارد.

دوران عقد شیرین‌ترین زمان برای یک زوج است تا خاطرات خوبی بسازند اما اگر این دوران حساس به خوبی مدیریت نشود ممکن است مشکلات زیادی برای زوجین ایجاد کند.

در این دوران زوجین با آشنایی بیشتر با یکدیگر آماده می‌شوند تا زندگی مشترک دونفره را آغاز کنند و فرصت مناسبی برای برنامه‌ریزی جهت رسیدن به استقلال و شکوفایی زندگی مشترک است.

مدیریت روابط زوجین در دوران عقد

مریم غفوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه یکی از ایام مهم برای زوجین دوران عقد است که دوران آشنایی محسوب می‌شود، گفت: در ابتدای زندگی مشترک یکی از چالش‌ها برای زوجین این است که باید نسبت به یکدیگر نقش جدیدی ایفا کنند و بتوانند نقش همسری را به خوبی اجرا کنند.

این روانشناس با اشاره به اینکه وقتی فردی ازدواج می‌کند باید بتواند روابط خود با همسر و خانواده همسرش را مدیریت کند، افزود: این مدیریت روابط باید به نحوی باشد که دوطرف با یکدیگر سازگاری پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: زوجین باید درکنار نقش همسری نقش عروس یا داماد خانواده را به خوبی اجرا کنند و این‌ها همه نیازمند آمادگی است و مشاوره پیش از ازدواج به این آمادگی کمک می‌کند.

غفوری با بیان اینکه دوران عقد دورانی بسیار مناسب برای کسب این آمادگی است، گفت: زوجین می‌توانند در این دوران یاد بگیرند که چگونه در زندگی مشترک تصمیم بگیرند و روابط بین خانواده‌ها و همسر را مدیریت کنند.

رسم و رسومات ازدواج چالش همیشگی زوجین همدانی

این روانشناس با اشاره به اینکه در همدان مراسم‌های سنتی زیادی وجود دارد که خانواده‌ها درگیر آن‌ها هستند، عنوان کرد: بیش از ده سال در حوزه درمان زوجین فعالیت می‌کنم و همیشه یکی از مشکلات زوجین مراسمات دوران عقد و رسم و رسوم سنتی بوده است که آن‌ها را دچار چالش می‌کند.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنم زوجین اگر پیش از ازدواج درباره رسم و رسوم گفتگو نکردند در دوران عقد حتما در این باره گفتگو کنند و با رسوم یکدیگر را آشنا شوند تا به تعامل و توافق دونفره برسند.

غفوری با بیان اینکه مسئله مهم دیگر آن است که ازدواج یا مدرن است یا سنتی، گفت: زوجین باید مشخص کنند که ازدواج آن‌ها و مراسمات قرار است سنتی باشد یا مدرن چرا که اگر ازدواج ترکیبی از این دو باشد مشکلاتی را در خانواده‌ دوطرف ایجاد می‌کند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: اگر ازدواج مدرن است باید به توافق رسید که کدام رسوم انجام و کدام انجام نشود و در دوران عقد اگر توافق زوجین به نتیجه برسد و تصمیم‌گیری نهایی با زوجین باشد دیگر مشکلی رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خانواده زوجین باید به نظر و تصمیم‌گیری زوجین احترام بگذارند، افزود: اختلاف نظر خانواده‌ها به رابطه زوجین آسیب می‌زند در نتیجه باید با همفکری و مشورت اجازه داد تا زوجین تصمیم نهایی را بگیرند.

غفوری ادامه داد: خانواده‌ها باید همواره حامی زوجین باشند، در کنار مشورت و کمک مالی، مدیریت روابط را نیز به زوجین آموزش دهند و حتما آن‌ها را به مشاوره رفتن ترغیب کنند.

این روانشناس با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌ها در آغاز زندگی مشترک مدیریت زمان است، گفت: افراد باید بدانند در زندگی مشترک چگونه زمان خود را مدیریت کنند چراکه در زندگی مشترک استراحت و تفریح تنهایی نیست بلکه باید با همسر خود هماهنگ شوند.

وی با تأکید بر اینکه دوران عقد تنها این نیست که زوجین به رستوران و تفریح بروند، تصریح کرد: زوجین باید درباره مسائل و چالش‌ها مشورت کنند و همه مسائل را بررسی کنند تا به شناخت بیشتر از یکدیگر برسند.

غفوری در پایان با اشاره به اینکه ازدواج یک تعهد است، گفت: زوجین باید به این درک برسند که بایکدیگر برای رسیدن به خواسته‌هایشان تلاش کنند و تعامل دونفره را درکنار ارتباط با خانواده یکدیگر برقرار کنند‌‌.

لزوم آموزش مدیریت روابط زوجین از آغاز زندگی مشترک

آموزش مهارت روابط به زوجین می‌تواند کمک بزرگی به آن‌ها کند تا در آغازین روزهای زندگی مشترک، چالش‌های احتمالی را بدون سختی پشت سر گذاشته و روزهای خوبی برای یکدیگر رقم بزنند.
هرچه مهارت ایجاد ارتباط بین زوجین بیشتر باشد راحت‌تر با چالش‌ها و مشکلات کنار می‌آیند و برای حل کردن آن راهی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223644
  • دیدگاه‌ها برای مدیریت روابط زوجین از آغاز زندگی مشترک بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.