• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
مهاجران تشنه ماند؛

قطعی آب در سایه نبود مخزن ذخیره

  • کد خبر : 223629
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
قطعی آب در سایه نبود مخزن ذخیره
نبود مخزن ذخیره آب در مهاجران علت اصلی قطعی آب در هنگام قطعی برق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛شهر مهاجران از توابع بخش لالجین شهرستان بهار است‌که مدت‌هاست با مشکل کم‌بود آب و قطعی آب در هنگام قطعی برق مواجه است.

موضوع قطعی آب در تابستان امسال تبدیل به یکی از موضوعات اصلی و مطالبات مهم اهالی شهر مهاجران بوده و با به پایان رسیدن فصل تابستان هنوز این مطالبه ادامه دارد.

برای حل موضوع آب، چندین بار جلسات مختلف با مسئولان مربوطه در سطح شهرستان برگزار شده است؛ اما هنوز این مشکل مرتفع نشده است.

آب شرب مهاجران از چاه‌های کشاورزی در نزدیک شهر تأمین می‌شود که این حلقه چاه‌ها به شبکه برق کشاورزی متصل می‌باشند.

با برنامه قطعی برق بخش کشاورزی از اواخر فصل بهار امسال تا انتهای فصل تابستان، برق چاه‌های آب شرب مهاجران نیز قطع و آب در شهر مهاجران قطع می‌شود.

مرتضی شریفی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بهار چندی پیش در این رابطه گفت: علت اصلی قطعی آب در مهاجران در هنگام قطعی برق، نبود مخزن ذخیره آب‌رسان می‌باشد.

وی گفت: ما در همه شهرها با مشکل قطعی برق مواجه هستیم اما به‌دلیل وجود مخزن ذخیره آب در هنگام قطعی برق و خاموش شدن پمپ چاه‌های آب، از مخزن آب ذخیره استفاده می‌شود تا دوباره برق وصل شود.

وی ساخت مخزن در شهر مهاجران را مستلزم هزینه بالایی عنوان کرد و گفت: برای ساخت ابتدا محل ساخت مخزن باید در یک ارتفاع نسبت به شهر مهاجران ساخته شود که نیازمند لوله‌کشی جدید از محل استخراج آب به سمت مخزن می‌باشد.

شریفی گفت: هم‌چنین ساخت خود مخزن و ادوات و تجهیزات آن و در ادامه یک لوله کشی مجدد تا خطوط لوله‌های آب شرب شهر مهاجران باید انجام شود که این فرایند نیاز به هزینه بالایی دارد که باید اعتبارات آن از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین شود.

اعتبار برآورد شده برای ساخت مخزن آب شرب شهر مهاجران حدود ۳۵۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و در مجلس شورای اسلامی نیز چندین بار از لزوم پیگیری برای حل مشکل آب شرب مهاجران گفته است و حل این موضوع را از اولویت‌های مسئولان عنوان کرد.

از طرفی تصفیه‌خانه آب شیخی‌جان که آب تالوار را تصفیه می‌کند در نزدیکی شهر مهاجران قرار دارد و به خطوط انتقال آب مهاجران نیز نزدیک است.

با گسترده شدن مصرف آب استان همدان در آینده از منبع آب سد تالوار شاید بهترین گزینه با کمترین هزینه و تأمین آب پایدار در شبکه آب‌رسانی شهر مهاجران، اتصال به خطوط آب تالوار باشد که دیگر شاهد قطعی آب و به‌وجود آمدن مشکلات ناشی از آن برای شهروندان مهاجرانی نبود.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223629
  • دیدگاه‌ها برای قطعی آب در سایه نبود مخزن ذخیره بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.