• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
کارشناس خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد:

کاهش جمعیت، سیاستی با اهداف سیاسی

  • کد خبر : 223623
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۵۸
کاهش جمعیت، سیاستی با اهداف سیاسی
کارشناس خانواده و جوانی جمعیت گفت: سیاست‌های کاهش جمعیّت عمدتاً با اهداف سیاسی و بر اساس جهانی‌سازی غربی تنظیم شده است.

حجت‌الاسلام میلاد صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ کفت: سیاست‌های کاهش جمعیّت عمدتاً با اهداف سیاسی و بر اساس جهانی‌سازی غربی تنظیم شده است.

وی افزود: جمعیت کشورهای توسعه‌یافته به‌دلیل فروپاشی خانواده و حاکمیت ارزش‌های مادی، خودمحوری و لذت‌طلبی باز هم رو به نزول است.

کارشناس خانواده و جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و در راس آن آمریکا، برای ایجاد تعادل اقتصادی و جمعیتی به‌نفع خود، جمعیت جهان را به کاهش جمعیت تشویق می‌کنند.

حجت‌‌السلام صالحی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته سیاست‌های کاهش جمعیت را در سال‌های اخیر، به‌کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته، پیشنهاد می‌دهند، تصریح کرد: این در حالی است که خود این کشورها، سیاست‌های کاهش جمعیت را در گذشته انجام داده و حجم نسبی جمعیت این کشورها سیر نزولی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه این کشورها در حال حاضر دچار مشکلات فراوانی از لحاظ جمعیتی شده‌اند، عنوان کرد: کشورهای در حال توسعه مانند ایران را به‌ کنترل جمعیت، تشویش کردند تا در چند سال آینده، آنها نیز، به مشکل بزرگ پیری جمعیت و کاهش خطرناک روبرو شوند که این امر، هزینه‌های زیادی را برای اقتصاد کشور به‌دنبال خواهد داشت.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223623
  • دیدگاه‌ها برای کاهش جمعیت، سیاستی با اهداف سیاسی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.