• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
0
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تاکید کرد:

تعامل با آموزش و پرورش برای رفع بی‌حجابی

  • کد خبر : 223475
  • 23 شهریور 1403 - 12:14
تعامل با آموزش و پرورش برای رفع بی‌حجابی
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان به تعامل نهادهای فرهنگی با آموزش و پرورش، تاکید کرد و گفت: در واقع می‌توانیم با تعامل این نهاد با آموزش و پرورش، طیف جدیدی از مخاطبان را برای حل مسئله پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ حجت‌الاسلام رضا غلامی روشن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، اظهار کرد: مسئله حجاب چند لایه دارد که باید یا همه لایه‌ها را با هم دید یا اینکه اگر فقط یک بخش را ببینیم فایده نداشته و نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

وی با بیان اینکه یک لایه بحث حجاب، لایه‌ حاکمیتی بوده،عنوان کرد: حاکمیت باید مسئله حجاب در جامعه را تعیین تکلیف کند و به این سولات که طرح عفاف و حجابی که مطرح شد بالاخره به کجا رسید؟ این طرح چه زمانی می خواهد اجرا شود؟ پاسخ دهد

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تاکید کرد: بخشی از مشکلات در اجرای این طرح، ناظر بر برخی از افراد جامعه است که عملا ً قانون‌شکنی می‌کنند، حاکمیت هم بالاخره باید در اعمال قانونش نسبت به تعیین تکلیف این مسئله، ورود کند.

حجت‌الاسلام غلامی‌روشن تصریح کرد: لایه دیگر این مسئله اجتماعی، افرادی هستند که این واجب الهی را رعایت نمی‌کنند، این افراد دو دسته هستند، دسته اول افرادی هستند که دهن کجی می‌کنند و دسته دوم، افرادی هستند که نسبت به این مسئله غفلت و کوتاهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه به نظر من قسمت عمده این بی‌حجابی‌ها در اثر کوتاهی و کم‌توجهی افراد بوده، خاطرنشان کرد: در حقیقت، بخشی که بخواهد در این امر نسبت به قانون، دهن کجی کرده و احکام الهی را زیر سوال ببرد، خیلی کم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد: نحوه مواجهه با این طیف متفاوت است، در واقع با آن کسی که عمداً، حدود الهی را زیر پا می‌گذارد باید بصورت جدّی برخورد شود اما راهکار برای این بخشی که دچار غفلت، کوتاهی شده‌اند انجام کار فرهنگی است.

حجت‌الاسلام غلامی‌ روشن افزود: یکی از اشکالاتی که بیشتر نهادهای فرهنگی دارند، این است که با این طیف هیچ‌گونه اتصال و ارتباطی ندارند یعنی در هیچ یک از برنامه‌های فرهنگی عموماً برای این مخاطبان برنامه‌های فرهنگی گنجانده نشده است.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها، از جمله سازمان تبلیغات فقط برای قشر متدیّن و محجبه برنامه داشته و قشر دوم را که الان مسئله است را رها کرده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه نهادهای فرهنگی باید برنامه‌های خود را به نحوی طراحی کنند که برای این دسته از افراد جامعه که مخاطب برنامه فرهنگی نیستند، برنامه اجراء کنند.

حجت‌الاسلام غلامی روشن به تعامل نهادهای فرهنگی با آموزش و پرورش، تاکید کرد و گفت: در واقع می‌توانیم با تعامل این نهاد با آموزش و پرورش، طیف جدیدی از مخاطبان را برای حل مسئله پیدا کنیم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

9 − 4 =