• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
6
معاون آموزش‌ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان:

مهرماه کلاس خالی از معلم نخواهیم داشت

  • کد خبر : 223285
  • 20 شهریور 1403 - 7:52
مهرماه کلاس خالی از معلم نخواهیم داشت
معاون آموزش‌ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش در سال‌های اخیر کمبود معلم بود که در دولت شهید رئیسی سه آزمون استخدامی برگزار شد و با اضافه شدن نیروی انسانی جدید به بدنه آموزش و پرورش چالش‌ ما کمتر شده و این نوید را به والدین می‌دهیم که اول مهر هیچ کلاس خالی از معلم نخواهیم داشت.

مهدی عابدینی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی که هرساله در آموزش و پرورش انجام می‌شود، پروژه مهر است، اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه شروع ماه مهر کم چالش برای دانش‌آموزان و آماده‌سازی کلاس‌ها است.

وی با بیان اینکه تابستان فصل تعطیلی برای دانش‌آموزان و والدین است، ابراز کرد: در وزارتخانه و اداره کل در استان روزهای پر‌کاری است که آماده‌سازی کلاس با حضور معلم انجام شود.

معاون آموزش‌ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه اولین کاری که در حوزه پروژه مهر اتفاق می‌افتد بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان است، عنوان کرد: تعداد ۱۸۲ هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان داریم که ۲۹ هزار نفر از این تعداد دانش‌آموزان معرفی شده از ثبت احوال برای کلاس اول هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای خرداد‌ماه ثبت‌نام پایه اولی‌ها شروع شده است، گفت: تا به امروز ۲۸ هزار ۸۶۴ دانش‌آموز کلاس اولی ثبت‌نام و کلاس‌بندی شده‌اند.

عابدینی‌نیا با بیان اینکه تعداد کمی از دانش‌آموزان پایه اول هنوز سنجش بدو تحصیل خود را انجام نداده‌اند، عنوان کرد: چالشی که در چند سال اخیر با آن مواجه هستیم کمبود فضای آموزشی است که باعث می‌شود مدارس را به سمت دو شیفته بودن سوق دهد که گلایه والدین به خصوص والدین کارمند را در پی‌دارد‌.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه تلاش آموزش و پرورش بر این بوده که با کمک سازمان نوسازی مدارس با افتتاح چند مدرسه در استان تا حد امکان این چالش را کم کند، ادامه داد: از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش در سال‌های اخیر کمبود معلم بود که در دولت شهید رئیسی سه آزمون استخدامی برگزار شد و با اضافه شدن نیروی انسانی جدید به بدنه آموزش و پرورش چالش‌ ما کمتر شده و این نوید را به والدین می‌دهیم که اول مهر هیچ کلاس خالی از معلم نخواهیم داشت.

معاون آموزش‌ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه برگشت دانش‌آموزان از مدرسه غیر‌دولتی به مدارس دولتی باعث شده ثبت‌نام میان‌پایه افزایش نفر داشته باشد، مطرح کرد: سعی ما بر این بوده که تا جایی که امکان دارد با افزایش تراکم تعداد دانش‌آموز در کلاس‌ها بتوانیم رضایت دانش‌آموزان و والدین را محقق کنیم.

وی افزود: گاهی به دلیل حجم زیاد دانش‌آموزان در یک منطقه و تعداد کم مدرسه آن منطقه باعث نارضایتی می‌شود و والدین به اجبار دانش‌آموزان خود را به یک مدرسه با مصافت بیشتر ثبت‌نام کنند.

عابدینی‌نیا با اشاره به اینکه در تاریخ ۲۶‌شهریور‌ماه جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان دانش‌آموزان پیش‌دبستانی را در استان برگزار خواهیم کرد، بیان کرد: ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت اتفاق مهمی است که همه فضای آموزشی از بدو تولد فرزندان تا ۱۸ سالگی به آموزش و پرورش سپرده شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته متولی تعلیم و تربیت فقط آموزش و پرورش نبود ارگان‌های دیگری هم این کار را انجام می‌دادند، تصریح کرد: از بدو تولد تا ۶ سالگی مدیریت و ساماندهی پیش‌دبستانی‌ها است که والدین با جستجو در سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت در قسمت کودکستان‌یاب با همه اطلاعات کودکستان انتخابی خود آشنا می‌شوند.

معاون آموزش‌ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲‌هزار نوآموز پیش‌دبستانی داشتیم که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری هم این تعداد نوآموز داشته باشیم، ابراز کرد: دانش‌آموزان متولد نیمه دوم سال ۹۷ و نیمه اول سال ۹۸ مستعد رفتن پیش‌دبستانی هستند.

وی با تأکید بر لزوم ثبت‌نام در پیش‌دبستانی با بیان اینکه کار برای دانش آموزانی که پیش‌دبستانی نرفته‌اند و باید امسال در در کلاس اول تحصیل کنند سخت است چرا که با محیط مدرسه آشنا نیستند و باید دوری از والدین را تجربه کنند، تأکید کرد: پیش‌دبستانی فضای خوبی است که دانش‌آموز با به دست گرفتن مداد و حضور در فضای اجتماعی و بودن در کنار همسالان را یاد بگیرند.

عابدینی‌نیا با اشاره به رویداد الف‌تا با بیان اینکه هشت نماینده استان در این رویداد شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این رویداد معلمان و مدارس نخبه پیشتاز تحول شرکت کرده‌اند که این رویداد در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223285

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

یک × 1 =